Brev:
Storebror græder når han skal puttes
25. august 2019
Alder:
20 mdr.
Storebror græder når han skal puttes
Hej igen Helen.
Tusind tak for dit svar omkring storebrors reaktion ved at have fået lillebror.
Vi har taget rådene til os og gør brug af dem. Jeg ved godt det ikke er så længe siden vi fik svaret, men siden da har storebror bare grædt om natten når han skal puttes. Nogle dage starter det med det samme, andre dage er han faldet i søvn og vågner efter ca en time. Også græder han bare - gråd helt nede fra maven.
Og det står på i flere timer.
Han får normalt ren ble og får børstet tænder omkring 18.30. Her er det mig der gør det mens min kæreste gør hans værelse klar. De sidste par dage har hun dog siddet med lillebror, da han er vågen på det tidspunkt.
Når storerbror er klar går jeg med ovenpå - det har vi gjort altid, så der bliver lillebror lagt i vugge i mens - og vi kysser godnat, hvorefter storerbror og min kæreste læser godnat historie.
Så starter skrigene. Det starter omkring syv og vare flere timer. Vi har taget ham over og prøver at vugge ham, nusser ham, fortæller hvor meget vi elsker ham, og at det er ok han er ked af det. Lige lidt hjælper det. Den anden dag græd han sig selv i søvn kl 23.30. Det er bare sent for sådan en lille mand.
Vi har nogle gange taget ham med i barnevognen eller ud og køre bil, hvor han så har holdt op. Men når vi kommer hjem og i seng igen begynder vi forfra.
Hvad skal vi gøre? Hvor længe vil det stå på? Og hvordan får vi ham trøstet?
Med venlig hilsen
Træt far til to.