Flytte på eget værelse at sove

10. august 2019

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Flytte på eget værelse at sove

Hej Helen. :)

Igen tak for dine mange gode svar. Nu har jeg bestilt din bog om mad og børn og glæder mig til at læse den:)

Nu er mit spørgsmål omkring at flytte min dreng på sit eget værelse at sove.

Han er 7,5 måned og sover i hans tremmeseng ved siden af vores seng i soveværelset. Den ene side er taget af så jeg nemt kan amme ham om natten/ligge en hånd på ham for at berolige, men der går ikke længe før han kravler og siden skal sættes på igen.

Vi har siden han var 6 måneder snakket om at flytte ham på hans eget værelse, men det er endnu ikke blevet til noget.

Jeg føler stadig han er så lille og synes det er så hyggeligt og dejligt at sove ved ham, så jeg synes slet ikke jeg kan få mig til at flytte ham på sit eget værelse .:)

Men vil det være godt at gøre det snart inden han bliver for gammel og mens jeg stadig har barsel? Jeg ved godt man siger fra 6 måneder, men kan de blive for gamle til det? Jeg kan jo godt mærke han bliver mere bevidst og vi skal ikke skramle ret meget før han begynder at sove ...

Annonce

... uroligt, men jeg er lidt i tvivl om hvordan vi skal gribe det an.

Som det er nu bliver han ammet i stuen inden sengetid, så børste tænder og nattøj på, hvor han så bliver puttet i tremmesengen med en bamse og en bidering. vi giver ham dynen på og kysser ham godnat og går ud. De fleste aftener ligger han og pludrer i 15-20 min og falder i søvn selv. hvis han græder går ind af os ind til ham og er hos ham til han er faldet til ro.

Selvom jeg virkelig elsker at sove med ham og nusse, putte og holde i hånd er vi jo nok nødt til snart at gøre noget ved det med at flytte ham, men som sagt er jeg i tvivl om hvordan jeg griber det an, og måske er jeg i bund og grund ikke selv helt parat til det?

Det skal siges at han blev syg som nyfødt hvor vi var indlagt nogle uger med ham. og selvom jeg har snakket med både læge, sundhedsplejerske, psykolog om det, kan jeg stadig blive bange for at der skal ske noget med ham. ( Men bekymring er nok også "bare" en af tingene der følger med til at være mor)

På forhånd tak.

Venlig hilsen L.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Akupunktur

Der findes mange former for akupunktur. Oprindeligt er akupunktur en gammel kinesisk behandlingsform, som går ud på, at man ved at sætte nåle ind forskellige steder i kroppen, blandt andet kan bedøve eller lindre smerte.

Behandlingen har været brugt i mange tusinde år. Det er en behandling, der baserer sig på en holistisk opfattelse af kroppen og hvor man med nåle regulerer energiblokeringer i kroppen.

Akupunktur er blevet mere og mere almindeligt at bruge i...

Læs mere i Babylex

Gulsot nyfødt

Ca. 60% af alle nyfødte får en gullig farve i huden, det kaldes gulsot eller icterus/ikterus. Det opstår ofte, når barnet er 2-3 dage gammelt, og det topper, når barnet er 5 dage.

Gulsot er hos de fleste børn en ufarlig tilstand, som ikke skader barnet, og som ikke kræver behandling. Det opstår, fordi børn fødes med en del ekstra røde blodlegemer. Da barnet lå i livmoderen, var blodlegemerne med til at ilte barnets blod, men efter fødslen har lungerne overtaget denne funktion,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil gerne, som så mange andre, takke dig for en helt usædvanlig god brevkasse. Som bosiddende i England har det betydet rigtig meget for mig at finde svar på dette og hint derhjemmefra. Jeg kan rigtig, rigtig godt lide din kærlige holdning til tingende, og det har virkelig hjulpet mig meget at læse dine omhyggelige svar.

Mange kærlige hilsner
Sanne, mor til dreng 5 måneder