Brev:
Flytte på eget værelse at sove
10. august 2019
Alder:
7 mdr.
Flytte på eget værelse at sove
Hej Helen. :)
Igen tak for dine mange gode svar. Nu har jeg bestilt din bog om mad og børn og glæder mig til at læse den:)
Nu er mit spørgsmål omkring at flytte min dreng på sit eget værelse at sove.
Han er 7,5 måned og sover i hans tremmeseng ved siden af vores seng i soveværelset. Den ene side er taget af så jeg nemt kan amme ham om natten/ligge en hånd på ham for at berolige, men der går ikke længe før han kravler og siden skal sættes på igen.
Vi har siden han var 6 måneder snakket om at flytte ham på hans eget værelse, men det er endnu ikke blevet til noget.
Jeg føler stadig han er så lille og synes det er så hyggeligt og dejligt at sove ved ham, så jeg synes slet ikke jeg kan få mig til at flytte ham på sit eget værelse .:)
Men vil det være godt at gøre det snart inden han bliver for gammel og mens jeg stadig har barsel? Jeg ved godt man siger fra 6 måneder, men kan de blive for gamle til det? Jeg kan jo godt mærke han bliver mere bevidst og vi skal ikke skramle ret meget før han begynder at sove uroligt, men jeg er lidt i tvivl om hvordan vi skal gribe det an.
Som det er nu bliver han ammet i stuen inden sengetid, så børste tænder og nattøj på, hvor han så bliver puttet i tremmesengen med en bamse og en bidering. vi giver ham dynen på og kysser ham godnat og går ud. De fleste aftener ligger han og pludrer i 15-20 min og falder i søvn selv. hvis han græder går ind af os ind til ham og er hos ham til han er faldet til ro.
Selvom jeg virkelig elsker at sove med ham og nusse, putte og holde i hånd er vi jo nok nødt til snart at gøre noget ved det med at flytte ham, men som sagt er jeg i tvivl om hvordan jeg griber det an, og måske er jeg i bund og grund ikke selv helt parat til det?
Det skal siges at han blev syg som nyfødt hvor vi var indlagt nogle uger med ham. og selvom jeg har snakket med både læge, sundhedsplejerske, psykolog om det, kan jeg stadig blive bange for at der skal ske noget med ham. ( Men bekymring er nok også "bare" en af tingene der følger med til at være mor)
På forhånd tak.
Venlig hilsen L.