Brev:
Sut og søvn - 6 mdr. gammel
6. august 2019
Alder:
6 mdr.
Sut og søvn - 6 mdr. gammel
Hej Helen .
Tak for dine svar på mine seneste breve.
Jeg har et spørgsmål omkring brug af sutten. Det skal siges at der er kommet lidt mere ro herhjemme og det nyder jeg og prøver at lade batterierne lidt.
Du har skrevet til mig at sutten ikke skal være i munden her tiden under søvn. Den vane tror jeg desværre cigar allerede. Vores pige vil kun sove videre hvis hun får sutten eller bliver ammet. Det var det samme med storesøster og amning (hun brugte aldrig sut).
Vi vil godt prøve at ændre denne vane, når vi lige har haft et par ugers ro... hvordan griber vi det bedst an? Vi forsøger at holde hende i hånden, vugge hende lidt med en hånd på hendes hofte, ligge nussekluden v hendes hoved, sige shhhh, men hun bliver bare stiktosset og vågnet helt hvis ikke hun får den sut. Når hun vågner pga sult så ammes hun ;”(stadig mindst hver 3. Time og vågner typisk mellem kl 4 og kl 5). Når hun er ammet kan hun som oftest bare lægges og sover videre. I dagtiden puttes hun også med sut og sover m den det meste af tiden undtagen når hun får den spyttet ud og sover videre/det kan også ske om natten.
Og tillægsspørgsmål er hvordan får jeg hende til at sove længere om morgenen? Det har virket totalt ligegyldigt om hun blev puttet tidligt eller sent om aftenen og hvor meget aftensmad hun har spist.
Med venlig hilsen
Anne