Sut og søvn - 6 mdr. gammel

6. august 2019

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Sut og søvn - 6 mdr. gammel

Hej Helen .

Tak for dine svar på mine seneste breve.

Jeg har et spørgsmål omkring brug af sutten. Det skal siges at der er kommet lidt mere ro herhjemme og det nyder jeg og prøver at lade batterierne lidt.

Du har skrevet til mig at sutten ikke skal være i munden her tiden under søvn. Den vane tror jeg desværre cigar allerede. Vores pige vil kun sove videre hvis hun får sutten eller bliver ammet. Det var det samme med storesøster og amning (hun brugte aldrig sut).

Vi vil godt prøve at ændre denne vane, når vi lige har haft et par ugers ro... hvordan griber vi det bedst an? Vi forsøger at holde hende i hånden, vugge hende lidt med en hånd på hendes ...

Annonce

... hofte, ligge nussekluden v hendes hoved, sige shhhh, men hun bliver bare stiktosset og vågnet helt hvis ikke hun får den sut. Når hun vågner pga sult så ammes hun ;”(stadig mindst hver 3. Time og vågner typisk mellem kl 4 og kl 5). Når hun er ammet kan hun som oftest bare lægges og sover videre. I dagtiden puttes hun også med sut og sover m den det meste af tiden undtagen når hun får den spyttet ud og sover videre/det kan også ske om natten.

Og tillægsspørgsmål er hvordan får jeg hende til at sove længere om morgenen? Det har virket totalt ligegyldigt om hun blev puttet tidligt eller sent om aftenen og hvor meget aftensmad hun har spist.

Med venlig hilsen
Anne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Barnevogn

Når I skal købe en barnevogn er det vigtigt at I gør jer klart, hvad vognen hovedsageligt skal bruges til.

Skal den mest stå på altanen, eller skal den bruges til at gå lange ture med. Skal den kunne bæres op og ned ad trapper? Og skal den kunne være i bilens bagagerum?

Det er også vigtigt at tænke på årstiden. Både sommer, men især om vinteren, er det vigtigt at både kassen og kalechen er vandtæt. Om vinteren er det vigtigt, at både sider og bund er godt...

Læs mere i Babylex

Fiskeolie og børn

Fiskeolie eller det der også hedder Omega-3 fedtsyrer er sunde fedtsyrer, som især findes i fede fisk. De er livsnødvendige for os mennesker, både for børn der skal vokse og udvikle sig og for ældre der skal "vedligeholdes". Derfor skal der være omega-3 fedtsyrer tilstede i vores kost.

Fødevarestyrelsen anbefaler, at du selv spiser og også giver dit barn fisk 2 gange om ugen som hovedmåltid. Derudover næsten hver dag som pålæg til frokost.

Det er vigtigt at variere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen & Co.

Jeg har gjort det før, og det kan måske virke af for meget, at jeg nu gør det igen, men synes endnu engang, at jeg vil sende en tak til dig Helen og hvem end der ellers sidder bag hjemmesiden.

Nu med datter nr. to og efter syv ugers bekendskab med nyeste arving, finder jeg mig selv en lørdag aften helt i panik over, om vi da bare slet ikke kan finde ud af at have en baby. Og wupti på fem minutter har jeg fundet flere lign tilfælde af frustrerede mødre, der beskriver scenarier, der minder om det jeg sidder i. Med et bliver min situation helt "normal" og efterfølgende kan jeg med stor ro læse dine konstruktive svar, som jeg endnu engang finder både kompetente, letforståelige og direkte anvendliege (nu håber jeg også baby-pigen gør det;) )

Så igen stor ros herfra - det er en super hjemmeside!

Med lidt mere ro i mor-sindet sendes en stor TAK herfra.