Urolig søvn 6 måneder

6. august 2019

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Urolig søvn 6 måneder

Hej Helen,

Tak for dit svar omkring opstart af mad tidligere - Vi er nu godt igang og har nu fået en nogenlunde rytme på dagene.

Dog så er der nattesøvnen som roder lidt rundt i det for vores datter. Ca. den seneste måned (blev 6 mdr den 4. august) der sover hun meget uroligt og vågner ca. hver anden time hvor hun rumsterer rundt, ind til vi tager hende op, hvis vi ikke gør noget, græder hun tilsidst.
Hun er så også på det seneste begyndt at spise hyppigere om natten når hun vågner, så pludselig får hun nu en flaske (flaskebarn)
23.00 drømmeflaske
02.30 natflaske
05.30 morgenflaske

Er det normalt at hun skal have så meget mælk om natten?

Om dagen får hun ca. flaske hver 3. time og grød 2 gang dagligt. Grunden til vi kun er på 2 gange dagligt er at vi måtte tage en pause da hun ikke ville pludselig - Nu vil hun igen:)

Hun spiser ca. én flaske hver gang, men kun på 135ml, vi kan ikke få mere i hende ad gangen udover når hun virkelig ikke har spist længe - Men kan det være fordi hun ikke får nok på én gang?

Vores ...

Annonce

... drømmescenarie ville jo være hun tog flaske kl 23.00 og igen kl 05.00. Tidligere omkring 3-4 mdr. fik hun flaske kl 20.00 og først igen kl 2-3. stykker og så 5.00 og så var det det!
Det var gode tider ;)

Har du et godt råd vi kan afprøve? En sidebemærkning er at vi har hendes værelse klar som vi kunne flytte hende ind på for at give alle ro på, men som det er nu hvor vi vækkes, give sut osv. så giver det ikke helt mening mener vi?

Et tillæg til ovenstående er at vores datter er sååå nysgerrig at hun helst ikke ikke vil sove i barnevognen når vi er ude - Det er liiidt problematisk når vi gerne rude om dagen, hvis hun vil så er det kun 20 min eller noget - Tænker det er et meget omvendt problem med dem der er nødt til at gå lange ture for børnene sover!
Vi har den seneste måned været meget på farten - I sommerhus og boet ude da vi byggede om i lejligheden - Kan det have gjort noget ved hendes søvn?

Måske er vi bare sippede, og har reelt et barn der sover fint, så må du bære over med os! :)

Med venlig hilsen
Nørrebro

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Steriltvandspapler

Steriltvandspapler bruges som smertestillende til fødende kvinder. Det er små indsprøjtninger af helt rent vand, som man lægger ind under huden i lænden.

Det svier, når de lægges ind og der lægges i alt 4 små steriltvandspapler ind. Når de først er lagt, oplever de fleste at de har god smertelindring. Virkningen kommer af, at stikkene afleder smerteimpulser, som netop er høje i lænden, når man har veer.

Læs mere i Babylex

Forkølelse

Hvis det lille barn er forkølet, kan han/hun få besvær med at spise, da det er svært at få vejret ordentligt igennem næsen. Det betyder også, at barnet kan have svært ved at sove.

Her er et par gode råd:

- Hæv hovedenden, der hvor barnet sover, med et par bøger eller et sammenrullet håndklæde under madrassen

- Brug lidt modermælk eller saltvand som næsedråber. Dryp det direkte ned i næsen. Du kan evt. bruge en lille ske eller en pipette. Saltvand og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Der er ingen tvivl om at Helen er en sundhedsplejerske med hjertet på rette sted og det betyder meget for mig i perioder hvor jeg har været usikker på nogle ting.

Camilla Martin