Brev:
Urolig søvn 6 måneder
6. august 2019
Alder:
6 mdr.
Urolig søvn 6 måneder
Hej Helen,
Tak for dit svar omkring opstart af mad tidligere - Vi er nu godt igang og har nu fået en nogenlunde rytme på dagene.
Dog så er der nattesøvnen som roder lidt rundt i det for vores datter. Ca. den seneste måned (blev 6 mdr den 4. august) der sover hun meget uroligt og vågner ca. hver anden time hvor hun rumsterer rundt, ind til vi tager hende op, hvis vi ikke gør noget, græder hun tilsidst.
Hun er så også på det seneste begyndt at spise hyppigere om natten når hun vågner, så pludselig får hun nu en flaske (flaskebarn)
23.00 drømmeflaske
02.30 natflaske
05.30 morgenflaske
Er det normalt at hun skal have så meget mælk om natten?
Om dagen får hun ca. flaske hver 3. time og grød 2 gang dagligt. Grunden til vi kun er på 2 gange dagligt er at vi måtte tage en pause da hun ikke ville pludselig - Nu vil hun igen:)
Hun spiser ca. én flaske hver gang, men kun på 135ml, vi kan ikke få mere i hende ad gangen udover når hun virkelig ikke har spist længe - Men kan det være fordi hun ikke får nok på én gang?
Vores drømmescenarie ville jo være hun tog flaske kl 23.00 og igen kl 05.00. Tidligere omkring 3-4 mdr. fik hun flaske kl 20.00 og først igen kl 2-3. stykker og så 5.00 og så var det det!
Det var gode tider ;)
Har du et godt råd vi kan afprøve? En sidebemærkning er at vi har hendes værelse klar som vi kunne flytte hende ind på for at give alle ro på, men som det er nu hvor vi vækkes, give sut osv. så giver det ikke helt mening mener vi?
Et tillæg til ovenstående er at vores datter er sååå nysgerrig at hun helst ikke ikke vil sove i barnevognen når vi er ude - Det er liiidt problematisk når vi gerne rude om dagen, hvis hun vil så er det kun 20 min eller noget - Tænker det er et meget omvendt problem med dem der er nødt til at gå lange ture for børnene sover!
Vi har den seneste måned været meget på farten - I sommerhus og boet ude da vi byggede om i lejligheden - Kan det have gjort noget ved hendes søvn?
Måske er vi bare sippede, og har reelt et barn der sover fint, så må du bære over med os! :)
Med venlig hilsen
Nørrebro