Soverutiner og Shelter i haven

28. juli 2019

Kategori:
Alder:
21 mdr.

Soverutiner og Shelter i haven

Hej Helen

Nu har jeg brug for din hjælp igen. Du har før hjulpet os så meget :)

Vi har en meget aktiv og aktiv pige, som har svært ved at falde i søvn til nat. Tidligere har vi bare kunne lægge hende i sengen, synge en godnatsang, og så faldt hun selv i søvn ret hurtigt efter. Men efter vi har holdt bryllup, og der måske har være lige gang nok i den herhjemme, virker det til hun er bange for vi forlader hende.

Vi fik en shelter i bryllupsgave, som vi har sovet i hele sommeren. Det har medført hun har sovet meget bedre om natten, hun vågner slet ikke mere, og hun sover også meget længere. Men det har også medført hun har utrolig svært ved at overgive sig til søvnen. Hun bliver helt overgearet når hun skal sove, og kan slet ikke finde ro. Jeg har prøvet at gøre de samme ting, med nus, sut og godnatsang som tidligere. Jeg lægger mig ved siden af hende, og har taget hendes sengerand med i shelteren, så den er det samme som før, og så det er lidt afgrænset og trygt for hende. Men det kan snildt tage en 1- halvanden time før hun falder i søvn. Jeg ligger ved siden af, ...

Annonce

... og siger shh shh sh lige så stille, hånd på maven, og hvad der ellers kunne berolige. Men intet hjælper.

Nu har vi en uge tilbage af ferien, og vi har snakket om vi skal have fundet ud af, hvordan vi fremadrettet skal gøre med hende. Storebror har altid kunne sove selv, men hende her virker det til hun har brug for meget mere tryghed om natten.

Vi vil gerne kunne sove i shelteren i weekenderne, og i hverdagene i egen seng. Men det ved jeg ikke om det er en dum ide, i forhold til om hun bliver endnu mere forvirret over soverutinerne ?

Hvis hun skal sove i egen seng, skal vi så blive derinde til hun er faldet i søvn? Eller skal vi gå ud, og kommer hurtig ind i seng. For hvis vi går fra hende, så bliver hun fuldstændig hysterisk. Vi er i tvivl om hvilken metode der er bedst på hende. Alt det vi gjorde ved storebror, virker slet ikke ved hende.

Som du kan høre er vi lidt i vildrede over hvad der er den bedste måde for vores pige, og vi ønsker at få fastlagt nogle gode rutiner for hende, så det bliver trygt og godt at skulle falde i søvn.

Tak for din hjælp

T

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Lattergas ved fødsel

Lattergas er en blanding af ilt og kvælstofilte, som man indånder gennem en maske.

Lattergas bruges som smertestillende og er et tilbud til kvinder, der er i fødsel. Jordmoderen vejleder kvinden i, hvordan masken bruges - lattergas virker bedst, hvis du trækker vejret i masken, når du mærker, at der er en ve på vej, og så lægger masken fra dig igen, når veen klinger af.

Lattergas virker på den måde, at kvinden mærker smerten, men ikke lader sig gå på af den, og den...

Læs mere i Babylex

Feberkrampe

Det lille barn evne til at kunne regulere sin temperatur er umoden. Det betyder, at nogle børn får krampe i forbindelse med, at de får feber. Temperaturen kan stige pludseligt, og når temperaturen stiger for hurtigt, kan temperaturreguleringscenteret i hjernen ikke følge med, og kramperne opstår.

Feberkramper opstår hos 2-5% af børn mellem 6 måneder og 5 år, og det er den hyppigste årsag til kramper hos børn. Feberkrampe er delvist arveligt, så end forældre eller søskende har...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Vi vil bare sige dig tusinde tak!! Det er uvurderligt, at du findes og giver så mange gode råd! Men det bedste er, at du er så anerkendende i dine svar om alverdens små og store problemer hjemme i de små familier. Det er en rigtig rar følelse, at man ikke behøver holde sig tilbage, når man skriver til dig, fordi du aldrig dømmer i dine svar. Så tusinde tak for en fantastisk brevkasse!

Hilsen drengens forældre