Brev:
Dagslure - 7 mdr.
22. juli 2019
Alder:
7 mdr.
Dagslure - 7 mdr.
Hej Helen. :)
Nu har jeg fulgt med på sidelinjen og nu er det min tur til at skrive til dig.
Jeg har en dreng på knap 7 måneder og vil høre hvornår jeg kan forvente han går fra 3 lure om dagen til 2?
Han er en meget aktiv dreng og han er stort set altid glad og smiler til alle han møder på sin vej :) Hans lurer har altid været lidt som vinden blæser , selvom jeg forsøger mit bedste at holde en smule struktur på dagen. Men de kan variere fra 20 min til 2 timer. Meget sjældent mere end 2 timer. Men selvom han langt fra hver dag sover lange lure kan man ikke mærke det på ham. Han er stadig meget glad og tilpas langt de fleste dage så han sover vel det han har behov for?
Vores rytme lige nu ser sådan her ud sådan ca:
6.30 -7.00 står op og får morgenmad, enten havregrød eller øllebrød og vand af kop
8.30-9.30. formiddagslur hvor han er tilbudt frugtmos og vand men vil sjældent have det ( og her kan luren variere)
11.00-11.30. frokostgrød og vand af kop
12-30-13.30. ammes og puttes til middagslur (luren her variere også rigtig meget)
15.00-16.00 eftermiddagssnack, lidt brødhapser med smørbart pålæg, lidt frugt og vand. eller grød hvis han virker meget sulten.
17.00-17.30. powernap på ca 30 min.
18.00-18.30 grønssagsmos med kød eller fisk og vand.
20.00-20.30 ammes og puttes.
23.00-24.00 ammes
02.30.-03.30 ammes (har forsøgt at rykke denne amning til senere på natten men så står den på skrig og skrål og kan ikke få ham til at sove videre uden amning, men så holder han også til morgenen)
Men som sagt er mit spørgsmål hvornår jeg kan forvente han kun tager 2 lure i løbet af dagen. Men når han ofte tager kortere lure har han jo brug for den sidste lur. Vi var nogle dage forsøgt at skippe den sidste lur og putte ham til natten tidligere men så tager han bare powernappen der og falder først til ro omkring midnat. Vi trives fint med rytmen som den er men jeg starter på arbejde om 2 måneder og tænker på hvordan det bliver.
Undskyld det lange brev men som førstegangsmor kan man nemt blive meget usikker og vil bare gerne gøre det allerbedste jeg kan :)
Venlig hilsen
L