Fortsat uro om natten og vågner tidligt

22. juli 2019

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Fortsat uro om natten og vågner tidligt

Hej Helen

Jeg skriver igen til dig omkring vores nattesøvn. Vi døjer fortsat med en meget urolig dreng om natten, og på det sidste har uroen udviklet sig.

Han har altid været urolig om natten og det er gået op og ned i hvor slemt det har været.
Hvis vi tager i nat som eksempel:

18.15 puttes, spiser 170 ml majsvælling (aktuelt prøver vi vælling fremfor alm erstatning for at se om det gør en ændring på søvnen og madbehov om natten).

Ml. 19-20.30 må vi ind nogle gange for at give sutten og få ro på ham. Ikke så slemt her, ligger sig hurtigt til igen.

22.15 Urolig, forsøger med sut, nusse, tage op (bøvs), sige shh, tager ca 15 min før han falder til ro. Umiddelbart kan vi ikke se hvad der har hjulpet af det vi har gjort

23.45 Urolig - giver flaske (plejer at få mad her), falder til ro igen, tager 15 min

1.00 +/- Urolig tager ca 10-15 min - samme fremgangsmåde som kl 22.

3.15. Meget urolig igen, prøver igen som tidligere, falder til ro efter 20 min efter at have givet 60 ml på flaske, men kort tid efter urolig igen. Sover kl 4

4.55 Vågner og er lysvågen. Forsøger med flaske 60 ml - hjælper ikke. Vil ikke sove igen.

Det har ...

Annonce

... stået på sådan her i en uges tid nu. Han er ekstrem urolig. Fægter med arme og ben, hovedet kører fra side til side, laver mange lyde, lyder næsten som han er ved at græde.
Vi har tit måtte give flaske for at få ham til at falde til ro igen. Han er ikke sulten da han kan nøjes med få slurke.

Vi er desperate efter at få mere ro på ham. Det er pludselig blevet sådan.

Han sover stadig 3 lure i løbet af dagen, ml 30 min -1,5 times varighed. Sover ml. 3-3,5 time om dagen ca +/-.

Igår tog han lur kl 8.30 - 1,5 time, 12.30 - 1,5 time, kl 16 - 15 min (sov i bæresele). Sover altid i barnevognen, undtagelsesvis i bæreselen igår.

Får grød 2-3 gange om dagen suppl. med flaske, ml 700-900 ml om dagen

Næste udfordring er at han vågner kl 5, hvilket han også er begyndt på indenfor de seneste dage, normalt var det kl 6. Vi vil rigtig gerne tilbage til kl 6, men hvordan.
Han er dødtræt kl 18, og vi kan ikke trække den længere end her til.

Har læst lidt i dine andre svar omkring det indre ur, kan få det til at passe på hans to tidligere lure, men ikke på eftermiddagsluren. Kan du evt. forklare det igen.

Håber du kan hjælpe.

Med venlig hilsen
Sarah

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Feber

Børns temperatur kan stige pludseligt. Dette skyldes, at deres evne til at kunne regulere temperatur ikke er fuldt udviklet. Den normale temperatur ligger mellem 36,5 og 37,5 grader celsius. Det er normalt, at temperaturen er ½ grad højere om aftenen end om morgenen.

Når temperaturen stiger, og der er tale om feber, vil barnet fryse, være koldt og blegt. Når feberen har fundet sit leje, bliver barnet derimod varmt og får blussende røde kinder. Et barn der har feber, skal have...

Læs mere i Babylex

Colostrum (råmælk)

Colostrum er navnet på den mælk der dannes i brystet umiddelbart efter fødslen. Dette kaldes også råmælk og alle kvinder vil danne råmælk, også selvom de føder for tidligt.

Råmælken er meget proteinrig og indeholder antistoffer som er med til at bekytte barnet mod sygdomme og beskytte imunforsvaret. Antistofferne beskytter mod sygdomme ved at beklæde tarmsystemet indvendigt, så bakterier mv. trænger ind i tarmen.

Colostrum er fed og gullig. Den kommer i små...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Helen har altid et godt råd og det som overrasker mig mest er faktisk hvor go' hun er til at sætte sig ind i min verden og hvordan hun hurtigt fornemmer hvordan hun skal takle mig som person.

Camilla Martin