Brev:
Fortsat uro om natten og vågner tidligt
22. juli 2019
Alder:
6 mdr.
Fortsat uro om natten og vågner tidligt
Hej Helen
Jeg skriver igen til dig omkring vores nattesøvn. Vi døjer fortsat med en meget urolig dreng om natten, og på det sidste har uroen udviklet sig.
Han har altid været urolig om natten og det er gået op og ned i hvor slemt det har været.
Hvis vi tager i nat som eksempel:
18.15 puttes, spiser 170 ml majsvælling (aktuelt prøver vi vælling fremfor alm erstatning for at se om det gør en ændring på søvnen og madbehov om natten).
Ml. 19-20.30 må vi ind nogle gange for at give sutten og få ro på ham. Ikke så slemt her, ligger sig hurtigt til igen.
22.15 Urolig, forsøger med sut, nusse, tage op (bøvs), sige shh, tager ca 15 min før han falder til ro. Umiddelbart kan vi ikke se hvad der har hjulpet af det vi har gjort
23.45 Urolig - giver flaske (plejer at få mad her), falder til ro igen, tager 15 min
1.00 +/- Urolig tager ca 10-15 min - samme fremgangsmåde som kl 22.
3.15. Meget urolig igen, prøver igen som tidligere, falder til ro efter 20 min efter at have givet 60 ml på flaske, men kort tid efter urolig igen. Sover kl 4
4.55 Vågner og er lysvågen. Forsøger med flaske 60 ml - hjælper ikke. Vil ikke sove igen.
Det har stået på sådan her i en uges tid nu. Han er ekstrem urolig. Fægter med arme og ben, hovedet kører fra side til side, laver mange lyde, lyder næsten som han er ved at græde.
Vi har tit måtte give flaske for at få ham til at falde til ro igen. Han er ikke sulten da han kan nøjes med få slurke.
Vi er desperate efter at få mere ro på ham. Det er pludselig blevet sådan.
Han sover stadig 3 lure i løbet af dagen, ml 30 min -1,5 times varighed. Sover ml. 3-3,5 time om dagen ca +/-.
Igår tog han lur kl 8.30 - 1,5 time, 12.30 - 1,5 time, kl 16 - 15 min (sov i bæresele). Sover altid i barnevognen, undtagelsesvis i bæreselen igår.
Får grød 2-3 gange om dagen suppl. med flaske, ml 700-900 ml om dagen
Næste udfordring er at han vågner kl 5, hvilket han også er begyndt på indenfor de seneste dage, normalt var det kl 6. Vi vil rigtig gerne tilbage til kl 6, men hvordan.
Han er dødtræt kl 18, og vi kan ikke trække den længere end her til.
Har læst lidt i dine andre svar omkring det indre ur, kan få det til at passe på hans to tidligere lure, men ikke på eftermiddagsluren. Kan du evt. forklare det igen.
Håber du kan hjælpe.
Med venlig hilsen
Sarah