Brev:
Putning og amning
19. juni 2019
Alder:
7 mdr.
Putning og amning
Hej Helen :-)
Jeg har en pige på 7 mdr. Som bliver helt vild ked af det, når hun bliver puttet i seng til natten! Ofte får aftensmad, et dejligt varmt bad og så tager jeg hende med op i soveværelset, hvor jeg ammer og puttet hende over, hun får sin nusseklud og jeg kysser hende godnat og siger nu må du sove dejligt - det foregår ofte halv 7 - 7 vi kan ikke træk den længere, for så bliver hun så ulykkelig inden vi overhovedet kommer op i seng.! Allerede når jeg ligger hende, begynder hun at græde/skrige. Her siger jeg ssssh, prøver at synge en sang, ligger en tung hånd på hendes brystkasse og ja. (Hun bruger ikke sut). Ofte ender jeg med at amme igen og nogle gange flader hun så i søvn der og andre ikke. Det tager ofte mellem en halv og hel time med gråd, det hårdt.
Når endelig hun sover, sover hun ofte 3 timer. Og så bliver hun ammet godt og jeg kan ligge hende tilbage i seng og sober videre, men her efter vågner hun ca hver anden og søger helt vildt. Hvis jeg forsøger at trøste, græder hun bare højere og højere - når hun får babsen spiser hun helt vildt og falder så i søvn.
Hun vågner ofte mellem halv 6 - 6 og er helt frisk. Tager vi hende op, er hun vågen og aktiv i max en time. Bliver puttet i barnevognen og sover ofte en time - to timer.
Så mine spørgsmål lyder på:
Hvordan kan vi gøre aften putning bliver lettere?
Hvordan kommer jeg ud af den dårlige vane, med så meget amning hver nat?
Det skal siges, at hun nu spiser rigtig fint med mad. Får havregrød med frugtmos til morgenmad, rugbrød til middagsmad og kartoffel/grøntsagsmos til aftensmad + noget kød. Får tilbud vand ved hvert måltid og nogle frugt stænger og noget til at sidde og tyk på selv. Jeg syntes det svært, når hun får mad om man skal amme lige efter måltidet - eller jeg skal vente til hun skal ud og sove? Og hvor ofte jeg skal amme i løbet af dagen sammen med måltiderne.
Ofte når hun har spist, har jeg givet lidt bryst efter - men så gylper hun en del.
Hilsen