Brev:
Nogle gange vågen en time om natten
18. juni 2019
Alder:
13 mdr.
Nogle gange vågen en time om natten
Kære Helen
Jeg har lige et enkelt spørgsmål. Det går heldigvis rigtig godt - generelt. Vi har rykket Laura fra vs til dp. Jeg skrev sidst at hun kun sov 1,5 time om dagen i vs. Hvilket ikke fungerede i længden. Efter opstart i dp sover hun 2,5 - 3 timer til middag og er så glad for sin dp.
Laura har selv skippet flasken om natten for det meste - her kommer mit spørgsmål. Hun vågner nogle gange om natten og vil først falde i søvn efter 1 time - og det er 1 time hvergang? Oftest mellem 00.30/01.00 at hun vågner. Og disse nætter er flasken hjælp til at falde i søvn efter 1 time. Hun har altid gjort det engang imellem. Men efter hun er blevet 1 år samt begyndt at gå mere er det oftere.
Den vågne time er en blanding af at ligge og kigge og rode undt. Hun er ikke sur eller ked.
Mine egne teorier:
1. Udvikling og alder
2. At hendes dagsplan kan skyde sig da hun vågner alt mellem 6.30 - 7.30
3. At hendes seng står inde hos os?
Har du nogle forslag til hvorfor dette sker? Hvad vi kan gøre i situationen? Samt om vi kan ændre det?
Dagsplan
6.30/7.30 står op og morgenmad
8.00 afleveres i dp
9.00 formiddagsmad
11.15-11.30 frokost
12.00 lægges til lur sover ca. 2,5 til 3 timer
14.30/15.00 eftermiddagsmad og hentes
16.30 snack inden aftensmad
18.00 aftensmad
18.30 bad og hygge
19.00 puttegrød
19.30 - 19.45 puttes med 90 ml mme. Skæres langsomt væk.
Planen indtil middag skydes nogle gange med 1 time i weekenden. Her vækkes hun senest kl 15 fra lur så resten af dagen passer men det er ikke konsekvent disse nætter hun er vågen.
De bedste hilsner
Lauras mor