Nogle gange vågen en time om natten

18. juni 2019

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Nogle gange vågen en time om natten

Kære Helen

Jeg har lige et enkelt spørgsmål. Det går heldigvis rigtig godt - generelt. Vi har rykket Laura fra vs til dp. Jeg skrev sidst at hun kun sov 1,5 time om dagen i vs. Hvilket ikke fungerede i længden. Efter opstart i dp sover hun 2,5 - 3 timer til middag og er så glad for sin dp.

Laura har selv skippet flasken om natten for det meste - her kommer mit spørgsmål. Hun vågner nogle gange om natten og vil først falde i søvn efter 1 time - og det er 1 time hvergang? Oftest mellem 00.30/01.00 at hun vågner. Og disse nætter er flasken hjælp til at falde i søvn efter 1 time. Hun har altid gjort det engang imellem. Men efter hun er blevet 1 år samt begyndt at gå mere er det oftere.

Den vågne time er en blanding af at ligge og kigge og rode undt. Hun er ikke sur eller ked.

Mine egne ...

Annonce

... teorier:

1. Udvikling og alder
2. At hendes dagsplan kan skyde sig da hun vågner alt mellem 6.30 - 7.30
3. At hendes seng står inde hos os?

Har du nogle forslag til hvorfor dette sker? Hvad vi kan gøre i situationen? Samt om vi kan ændre det?

Dagsplan

6.30/7.30 står op og morgenmad

8.00 afleveres i dp
9.00 formiddagsmad

11.15-11.30 frokost
12.00 lægges til lur sover ca. 2,5 til 3 timer

14.30/15.00 eftermiddagsmad og hentes
16.30 snack inden aftensmad

18.00 aftensmad
18.30 bad og hygge
19.00 puttegrød
19.30 - 19.45 puttes med 90 ml mme. Skæres langsomt væk.

Planen indtil middag skydes nogle gange med 1 time i weekenden. Her vækkes hun senest kl 15 fra lur så resten af dagen passer men det er ikke konsekvent disse nætter hun er vågen.

De bedste hilsner

Lauras mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Parforhold

Når I bliver forældre vil sammeholdet og de varme følelser mellem jer sandsynligvis blive styrket. I vil se hinanden på en anden måde, og det kan være meget berigende at se sin partner i den nye rolle som mor eller far. For mange føles det som en ny kærlighed, netop at se sin elskede sammen med det lille barn, det lille menneske man har skabt sammen.

Men det nye familieliv, hvor man pludselig ikke mere er et par, men er forældre kan også være svært og kan være skuffende. Måske er...

Læs mere i Babylex

Gråd og børn

Når det lille barn græder, så fortæller dit barn dig, at det ikke har det ikke har det helt godt eller ikke er helt tilfreds med, hvad der foregår omkring det.

Det nyfødte barns gråd er meget ensartet, men forholdsvis hurtigt vil barnets gråd ændre sig og vil have forskellige nuancer. I takt med at barnet vokser, vil du lære at tolke barnets gråd og finde ud af, hvordan du skal handle i forhold til barnets behov.

Nogle gange vil det være svært at finde ud af,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Mange tak for dine mange meget gode og brugbare råd. Jeg er glad for at man kan skrive til dig. Ingen som jeg har mødt har så mange gode konkrete råd som du har og samtidig kan man altid mærke at det er med et stort hjerte. Tak! Persi