Brev:
Lære at falde i søvn selv?
12. juni 2019
Alder:
7 mdr.
Lære at falde i søvn selv?
Kære Helen,
Mange tak for dit tidligere svar.
Vi er nu kommet godt i gang med skemaden, som vores søn spiser med stort velbehag. Det er sjældent, at der er rester, når han er færdig. Han får grød til morgen, frugt formiddag og eftermiddag, grøntsagsmos med kød eller fisk til frokost og aften, han tilbydes altid vand af kop til alle måltider. Samtidig er hans børneeksem stort set forsvundet.
Han sover også bedre om natten, dog vågner han stadig ca. kl.24.00 og 05.00 samt alt mellem 1-3 gange derimellem for at spise, kan jeg gøre noget for at skære ned på antallet af opvågninger eller må jeg bare indse at det er hans behov lige pt.?
Han sover fra kl. ca. 20,30/21.00 – 06.30-7,00. Det virker som om han reelt spiser, da jeg kan høre at han synker, så tror ikke at det bare er hygge han søger. Vi bor sydeuropa og her er varmt også om natten, selvom vi gør hvad vi kan for at holde temperaturen nede i soveværelset, kan han mon være tørstig?
Han puttes ved, at vi synger den samme sang, hvorefter han puttes i egen seng. Om aftenen får han også et bad samt massage som en del af putteritualet. Han er en dreng med meget energi, arme og ben er altid i bevægelse. Når han puttes, har vi derfor altid en hånd på hans ben og arme, det hjælper ham til at finde ro og han sover normalt efter max 5 min efter at han er blevet puttet. Hvordan kommer vi herfra og til at lære ham at falde i søvn selv? Eller er det for tidligt at tænke på det?
På forhånd mange tak for dine altid gode svar 😊
Med venlig hilsen
en glad mor :)
P.s. jeg har købt din bog om børn og mad som er og har været en stor inspiration i den her periode, hvor vores søn er begyndt med skemaden.