Opfølgende spørgsmål - problemer med aftenputning - del 3

8. juni 2019

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Opfølgende spørgsmål - problemer med aftenputning - del 3

Kære Helen

Nu skriver jeg til dig igen :)

Det går rigtig fint nu med at få vores søn til at sove om aftenen.
Som sagt skifter jeg hans ble, giver ham nattøj på og så lægger jeg mig straks derefter med ham i vores seng, hvor han bliver ammet.
Han er de sidste to aftener faldet i søvn umiddelbart efter at have spist færdig. Jeg bliver så liggende omkring ti minutter, hvorefter jeg går ind i stuen.

Problemer opstår så efter en halv time / tre kvarter, hvor han vågner og brokker sig lidt.
Jeg skynder mig ind, lægger mig tæt op af ham igen, giver ham sutten og lægger enten en hånd på hans bryst eller nusser ham i panden.
Efter lidt tid falder han i søvn, men allerede fem minutter senere er det som om han tvinger sig selv til at vågne. Så begynder han ...

Annonce

... ellers at kaste rundt med hovedet, baske med armene og trække benene op til maven. Efter lidt tid begynder han at græde og det eskalerer meget hurtigt til skingert skrigeri.

Det eneste der virker er at tage ham op og vugge ham i mine arme. Også her falder han i søvn, men vågner igen efter 5-10 minutter og begynder at blive urolig.

I går stod dette på i halvanden time. Til sidst var der gået så lang tid at jeg lagde mig ned og tilbød ham brystet igen. Det tog han lidt modvilligt imod og faldt så endelig i søvn.

I dag har jeg vugget ham i tre kvarter, men lige nu er han lysvågen (i fars arme. Der måtte lige et vagtskifte til).

Hvad kan vi gøre anderledes?
Eller skal vi bare vente og håbe, at det blot er en omstillingsperiode for ham?

Hilsen Carina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Svangerskabsforgiftning

Svangerskabsforgiftning kaldes også for Preeklampsi og eklampsi. Man ved ikke præcist, hvorfor svangerskabsforgiftning opstår.

Sygdommen medfører at væskemængden i kroppen forøges, at der udskilles protein med urinen og at blodtrykket stiger. Det kan være lette symptomer, som opdages ved en rutinekontrol hos egen læge eller ved jordemoder, men der kan også være svære tilfælde, hvor kvinden oplever hovedpine, flimren for øjnene, overfølsomhed for lys, kvalme, opkastninger og...

Læs mere i Babylex

Mælkedranker

Nogle børn drikker så meget mælk, at det tager pladsen op for den egentlige mad. Disse børn kalder man for mælkedrankere.

De første 6 måneder vil det lille barn naturligt leve af mælk, men i takt med at barnet bliver ældre, begynder at spise mere og mere rigtig mad, så er det vigtigt, at mængden af mælk skrues gradvist ned. Hvis barnet gennem for lang tid lever mest af mælk, vil barnet kunne komme til at mangle vigtige næringstoffer - som naturligt indtages via en almindelig sund...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Denne gang skriver jeg bare for at udtrykke min taknemmelighed over det store arbejde du gør for at informere alle os "usikre mødre".

Normalt anser jeg mig selv for at være relativt velinformeret om de emner, der interesserer mig .....- men jeg må indrømme, at det at blive mor har ført en helt uventet usikkerhed med sig.

Når det man ønsker aller mest er at give sit barn den bedste start på livet - og man bare ikke er sikker på, hvad der er det bedste at gøre, er det fantastisk at kunne rådføre sig hos dig.

Jeg har læst stakke af bøger, Sundhedsstyrelsens anbefalinger, diverse artikler og lavet utallige google-søgninger (hvor jeg i øvrigt ofte lander på din side) om børnerelaterede emner - og alligevel bliver jeg tit i tvivl.

Trods mange spørgsmål fra min side svarer du tålmodigt, grundigt og engageret på det hele - og det betyder meget for mig som nybagt mor at få en kommentar med på vejen :-)

Mit medlemskab hos netsundhedsplejerske.dk er en rigtig god investering - og min søn får en mindre bekymret mor med i købet ;-)

God sommer