Brev:
Opfølgende spørgsmål - problemer med aftenputning - del 3
8. juni 2019
Alder:
4 mdr.
Opfølgende spørgsmål - problemer med aftenputning - del 3
Kære Helen
Nu skriver jeg til dig igen :)
Det går rigtig fint nu med at få vores søn til at sove om aftenen.
Som sagt skifter jeg hans ble, giver ham nattøj på og så lægger jeg mig straks derefter med ham i vores seng, hvor han bliver ammet.
Han er de sidste to aftener faldet i søvn umiddelbart efter at have spist færdig. Jeg bliver så liggende omkring ti minutter, hvorefter jeg går ind i stuen.
Problemer opstår så efter en halv time / tre kvarter, hvor han vågner og brokker sig lidt.
Jeg skynder mig ind, lægger mig tæt op af ham igen, giver ham sutten og lægger enten en hånd på hans bryst eller nusser ham i panden.
Efter lidt tid falder han i søvn, men allerede fem minutter senere er det som om han tvinger sig selv til at vågne. Så begynder han ellers at kaste rundt med hovedet, baske med armene og trække benene op til maven. Efter lidt tid begynder han at græde og det eskalerer meget hurtigt til skingert skrigeri.
Det eneste der virker er at tage ham op og vugge ham i mine arme. Også her falder han i søvn, men vågner igen efter 5-10 minutter og begynder at blive urolig.
I går stod dette på i halvanden time. Til sidst var der gået så lang tid at jeg lagde mig ned og tilbød ham brystet igen. Det tog han lidt modvilligt imod og faldt så endelig i søvn.
I dag har jeg vugget ham i tre kvarter, men lige nu er han lysvågen (i fars arme. Der måtte lige et vagtskifte til).
Hvad kan vi gøre anderledes?
Eller skal vi bare vente og håbe, at det blot er en omstillingsperiode for ham?
Hilsen Carina