10,5 mdr. urolig søvn og A-menneske

2. juni 2019

Kategori:
Alder:
10 mdr.

10,5 mdr. urolig søvn og A-menneske

Kære Helen.

Tak for dit tidligere svar, som vi har taget til os, men vi bøvler stadig.

Hun sover meget uroligt og rejser sig op i sin seng en del gange i løbet af natten, hvilket vil sige at hun max sover 3 timer i træk. De fleste gange kan vi lægge hende ned igen, men når vi nærmer os de 3 timers søvn så bliver uroen for stor og hun kan ikke komme tilbage i søvnen igen. Gråden bliver højere og højere og til sidst bliver vi nødt til at tage hende op. Hvis hun ikke er faldet til ro efter 1 time så må jeg indrømme at jeg har givet lidt op og givet hende flaske. Det vil sige, at hun nu får flaske ved putning og ofte 2 gange i løbet af natten.

Vi har prøvet at putte hende senere kl. 19.30-20.00, men der er ikke rigtig nogen ...

Annonce

... forskel og hun vågner alligevel kl 5.00. Kan vi gøre noget for at få hende til at sove længere eller skal vi blot acceptere hendes søvnmønster? I dag vågende hun fx 4.45 og jeg forsøge i 20 minutter at få hende til at sove videre i hendes egen seng, men det ville hun ikke. hvis jeg tog hende op og vuggede hende, så faldte hun i søvn ret hurtigt men sov meget let og var svær at lægge over i sin seng igen, hvilket på andre tider af døgnet ikke er noget problem

Skal vi insistere på at hun kun får flaske 1 gange i løbet af natten selvom hun græder i timevis og ikke kan trøstes til ro igen?

Vi har lige droppet flasken før middagsluren, men skal vi give hende modermælkserstatning i kop i stedet, evt. hvor meget?

Venlig hilsen
Sille

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Frugtmos og børn

Fra 6 mdr´s alderen kan barnet spise al slags frugt. Det kan være frisk frugt eller kogt frugt.

Starter dit barn med skemad i 4-5 måneders alderen, er det dog helt okay, at du giver lidt frugtmos i denne alder. Det anbefales, at du begynder med den kogte mos til de mindste børn. Det anbefales også, at du tilbyder frugtmos som topping på en grød, eller som dessert efter et grøntsagsmåltid.

Til den første skemad er især pære- og æblemos godt, da det har en mild smag,...

Læs mere i Babylex

Feber

Børns temperatur kan stige pludseligt. Dette skyldes, at deres evne til at kunne regulere temperatur ikke er fuldt udviklet. Den normale temperatur ligger mellem 36,5 og 37,5 grader celsius. Det er normalt, at temperaturen er ½ grad højere om aftenen end om morgenen.

Når temperaturen stiger, og der er tale om feber, vil barnet fryse, være koldt og blegt. Når feberen har fundet sit leje, bliver barnet derimod varmt og får blussende røde kinder. Et barn der har feber, skal have...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for en MEGET god brevkasse, hvad skulle jeg dog gøre uden den.

Mor til dreng knap 6 uger