Brev:
10,5 mdr. urolig søvn og A-menneske
2. juni 2019
Alder:
10 mdr.
10,5 mdr. urolig søvn og A-menneske
Kære Helen.
Tak for dit tidligere svar, som vi har taget til os, men vi bøvler stadig.
Hun sover meget uroligt og rejser sig op i sin seng en del gange i løbet af natten, hvilket vil sige at hun max sover 3 timer i træk. De fleste gange kan vi lægge hende ned igen, men når vi nærmer os de 3 timers søvn så bliver uroen for stor og hun kan ikke komme tilbage i søvnen igen. Gråden bliver højere og højere og til sidst bliver vi nødt til at tage hende op. Hvis hun ikke er faldet til ro efter 1 time så må jeg indrømme at jeg har givet lidt op og givet hende flaske. Det vil sige, at hun nu får flaske ved putning og ofte 2 gange i løbet af natten.
Vi har prøvet at putte hende senere kl. 19.30-20.00, men der er ikke rigtig nogen forskel og hun vågner alligevel kl 5.00. Kan vi gøre noget for at få hende til at sove længere eller skal vi blot acceptere hendes søvnmønster? I dag vågende hun fx 4.45 og jeg forsøge i 20 minutter at få hende til at sove videre i hendes egen seng, men det ville hun ikke. hvis jeg tog hende op og vuggede hende, så faldte hun i søvn ret hurtigt men sov meget let og var svær at lægge over i sin seng igen, hvilket på andre tider af døgnet ikke er noget problem
Skal vi insistere på at hun kun får flaske 1 gange i løbet af natten selvom hun græder i timevis og ikke kan trøstes til ro igen?
Vi har lige droppet flasken før middagsluren, men skal vi give hende modermælkserstatning i kop i stedet, evt. hvor meget?
Venlig hilsen
Sille