Brev:
Lange opvågninger om natten
10. maj 2019
Alder:
2 år, 8 mdr.
Lange opvågninger om natten
Hej Helen.
Håber at du endnu engang kan komme med nogle af dine gyldne råd, for vi er virkelig udkørte her hjemme.
Vi har William som fylder 3 år til august, så der er fuld fart på dagen lang, og han er en rigtig kvik og skøn dreng, som er nysgerrig på alt. I påsken aftalte vi med ham at vi skulle hænge alle sutterne på et suttetræ, og så måtte han vælge noget legetøj han rigtig godt kunne tænke sig, og det gik overraskende nemt!
Nu til vores problemstilling:
Han er for det første rigtig svær at putte for tiden, og det kan ikke gøres på under en time, så vi har for nogle dage siden flyttet hans seng ind i vores soveværelse, så vi nu går ind og putter med ham når han skal sove. Det tager dog stadig lang tid, da han hele tiden syntes at han skal 117 forskellige ting såsom vand, skifte ble (som selvfølgelig er ren forvejen), læbepomade, kram og alverdens andre ting han nu kan finde på - dog nævner han på intet tidspunkt sutten.
Men vores aller største problem er at han er begyndt at vågne om natten typisk omkring 01:30, hvor han græder og skriger. Han er helt vågen, og vil kramme og kysse, og på samme måde som når vi putter ham, har han 117 ting han vil have, og nægter bare at ligge i sengen, uanset om det er i hans egen eller mellem os. Det står på i 1-2 timer, og det er bare vanvittigt hårdt. Når han så endelig sover igen, så vågner han typisk igen et sted mellem 4-5 på nøjagtig samme måde, nogle gange falder han ikke i søvn igen på det her tidspunkt, og andre gange falder han i søvn efter en halv times tid.
Hvis ikke han er oppe, så vækker jeg ham omkring 6:30, og vi køre hjemmefra lidt over 7.
Han sover middagslur i vuggestuen i ca. 1,5 time.
Vi spiser aftensmad 17:30 ca. herefter kommer ham og lillesøster i bad, og efter bad får de en skål med frugt/grøntsager, kommer i nattøj, får børstet tænder og bliver puttet ved 19:15-19:30 tiden.
Hvad tænker du det er der driller ham sådan? Er det mon bare hans alder eller er vi kommet til at fjerne sutten for tidligt?
Det er så synd for ham, da han jo selvfølgelig er træt og ekstra pylleret om dagen når nattesøvnen er så dårlig :-(
Hilsen