Brev:
Svær at få til at sove videre om dagen
22. april 2019
Alder:
6 mdr.
Svær at få til at sove videre om dagen
Hej Helen,
og tusind tak for hjælpen og de gode råd tidligere. Det hjalp os meget at give flasken i barnevognen og vores datter har siden vi skrev sovet i den. Dog kun når det er os der putter. hun sover rigtig godt om natten for tiden, det er så skønt!
Vi har indtil nu haft vores datter til at sove på siden, svøbt i dynen, men da det er blevet for varmt, sover hun nu på ryggen og uden at være svøbt.
Det går okay med at få hende til at falde i søvn, godt nok tager det mindst 15 minutter og nogen gange 45 minutter. Den gang vi svøbte hende var det nemmere at få hende til at sove videre efter de 45 minutter ( hun vågner næsten altid der og har brug for hjælp) og dengang tog det 5-10 minutter at putte. Men nu er det nemmest umuligt, hun vågner helt op og begynder at lege. Men vi ved at hun ville kunne sove videre hvis vi lagde hende på siden svøbt.
Hun sov normalt 45 min-1,5 time formiddag og 2-3 timer eftermiddags lur, med nogle opvågninger.
Hun er meget opmærksom og har altid haft svært ved at sove om dagen. Hun har brug for meget tryghed og har meget uro i kroppen og svært ved at give slip og falde i søvn.
Hun sover 2 lure og er snart 7 måneder, Jeg håber du har nogle råd der kan give hende tryghed og ro, eller om det bare tager tid at vænne sig til det.
Med venlig hilsen
Anna