Den svære middagslur

16. april 2019

Kategori:
Alder:
2 år, 8 mdr.

Den svære middagslur

Kære Helen

Endnu engang stort tak for dine gode råd.

Lillebror sover fortsat flot om natten. En gang i mellem kalder han, men de fleste nætter, sover han helt uden hjælp. Og han falder også stadig også selv i søvn. Det er vi meget glade og taknemmelige for!

Desværre falder han fortsat først i søvn kl 21.30 / 22 (og sover til kl. 6.30/7). Enkelte dage springer han luren over i vuggestuen, og det gør han også ind i mellem i weekenden.

Problemet er, at der er en politik i vores institution om, at man ikke vækker børn fra deres lur. Vores stuepædagog er meget sød og forstående, og vi har en stiltiende aftale om, at hun nusser lillebror vågen, hvis han sover længere end halvanden time. Men hvis hun er syg, på ferie eller har tidligt fri, ...

Annonce

... sover lillebror gerne to timer til middag, og så sover han først igen kl. 22.30 – og de dage vågner han sjovt nok tidligt morgenen efter.

Det virker helt umuligt at forsøge at "vende" døgnet uden det samme stabile fokus i vuggestuen. Så hvordan tænker du bedst, vi griber det an?

Med storesøster havde vi ikke samme hjælp fra stuepædagogen, og storesøster sov derfor længere og længere middagslure og endte med at kunne falde i søvn omkring kl. 23.

De fleste aftner sover lillebror omkring kl. 21.30. Men er det ikke også sent for sådan en lille fyr?

Skal vi bare holde ud frem til sommerferien og forsøge at finde rytmen der? Vi tænker ikke, at han skal sove, når han er begyndt i børnehave.

På forhånd stort tak og god påske!

Kærlig hilsen
L

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

28. januar 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

2.5 årig dreng skubber, slår og river i hår

Hej Helen, Vi har før draget god nytte af dine svar, så vi forsøger os igen....

12. januar 2024 | Udvikling | 2 år, 7 mdr.

Vild dreng

Kære Helen Tak for dine gode råd i forhold til søvn. Dem vil vi forsøge at...

5. januar 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Putning af far

Kære Helen Vi har brug for gode råd til putning af vores søn på 2,5 år....

Annonce

Viden om børn:

Spinalbedøvelse

Spinalbedøvelse er en bedøvelsesform, som bruges ved blandt andet kejsersnit. Man lægger bedøvelsen ind via en kanyle, som føres ind i rygmarvskanalen og kvinden bedøves fuldt fra taljen og ned.

Bedøvelsen gør som regel ikke særlig ondt at få lagt, og det tager meget kort tid at lægge den. Spinalbedøvelse har den fordel at kvinden er vågen under kejsersnittet og derfor kan følge med i fødslen af barnet - og også se barnet med det samme, barnet kommer ud. Der sættes en skærm op,...

Læs mere i Babylex

K-vitamin til baby

Sundhedsstyrelsen (og WHO) anbefaler, at alle nyfødte babyer får K-vitamin lige efter fødslen. Dette gives som injektion i låret og er med til at forhindre indre blødninger. Når barnet har fået K-vitamin denne ene gang, skal det ikke gives igen.

Børn der ammes, får ikke ret meget K-vitamin via modermælken, og det betyder, at de har større risiko for K-vitaminmangel. K-vitamin dannes også i vores tarmsystem, og da nyfødte børn har et umodent tarmsystem, vil de ikke selv kunne...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dine hurtige svar, dine tanker og gode råd hjælper mig meget!

Knus fra mig