Vågner meget om aftenen

9. april 2019

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Vågner meget om aftenen

Hej Helen,

Jeg har skrevet til dig tidligere om vores datter, som sov meget sent, til hun blev 6,5 måneder. Vi har fået lavet om på hendes rytme nu, så hun kommer i seng ved 20-tiden, og det er et skridt i den rigtige retning for os.

Men vores problem er, at hun, efter at være blevet puttet til nat, vågner omkring en time senere og er frisk. Vi gør så det, at vi går ind til hende og ligger med hende i svøb, til hun falder i søvn igen. Det tager en time til to. Før hun sov klokken 20 om aftenen, sov hun tre gange om dagen og blev så puttet ved 23-24-tiden og gjorde det samme: En times tid efter (klokken 24-01) vågnede hun igen og var frisk, så det er åbenbart noget, hun bare godt kan lide at gøre. For os er det selvfølgelig bedre, at det foregår tidligere på aftenen end efter midnat, men det er godt nok lidt irriterende og mærkeligt alligevel. Det har stået på, fra hun var tre måneder og nærmest hver eneste aften, men kun nærmest.

Hun står op mellem 05.30 og 06.00 (det passer os fint), sover lur om formiddagen og lur om eftermiddagen, ...

Annonce

... men i reglen sover hun ikke efter 16.00. Hun kan sagtens holde sig vågen 4-5 timer der om eftermiddagen og tidligt på aftenen. Hun sover 3,5-4 timer om dagen.

Hun spiser virkelig fint, har kravlet fra hun var 6,5 måneder og har fået 3 tænder.

Vi putter hende ved, at vi går ind i soveværelset med hende og giver hende en godnatflaske. Efter den er hun ofte meget døsig, og så lægger vi hende enten i hendes egen seng eller i vores seng alt efter, hvor træt hun er efter flasken. Det gør ingen forskel på hendes mønster, om hun falder i søvn hos os eller i egen seng.

Det skal nævnes, at hun er meget meget urolig om natten og har været det, siden hun var 6 måneder. Hun vælter rundt, sætter sig op og kommer op på alle fire og vil kravle. Det er som om, hun nægter at ligge på ryggen, også når hun sover, ja ligefrem nægter (ikke kan finde ud af) at forholde sig i ro.

Jeg håber selvfølgelig, at du har et godt råd, men en mulig forklaring på det her, ville nok også kunne hjælpe os til at leve lidt mere roligt med det :-)

Mange hilsner
Kathrine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Ruske

Lige meget hvor meget og hvor længe et barn græder, så må man aldrig begynde at slå eller ruske det. Et spædbarn som ruskes, kan få blødninger i hjernen og det kan medføre hjerneskade eller død.

Søg altid hjælp hos familie, venner, læge eller andre, hvis du oplever at dit barns gråd går dig så meget på, at du kan komme til at slå eller ruske dit barn. Det er vigtigt at søge hjælp! Og det er vigtigt at du taler med en du har tillid til og fortæller åbent og ærligt om, hvordan du...

Læs mere i Babylex

Ultralydsscanning - gravid

Ultralydsscanning giver os muligehed for at se ind i livmoderen til det lille barn. Ved at ultralydsscanne kan man således se, om barnet har det godt, man kan vurdere, om barnet vokser, som det skal, og man kan regne ud, om terminen er rigtig. Man vil også kunne se, om der er mere end et barn.

Når man ultralydsscanner, bevæger man et kegleformet eller rundt apparat rundt på den gravides mave. Der sendes nogle lydbølger gennem maven og på en skærm, vil man kunne se, hvordan...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Så lykkedes det! Efter så mange måneder, er Johan faldet i søvn i sin barnevogn, op til flere gange.

Jeg har idag vækket ham en halv time før han plejer at vågne, og nu har han sovet 45 min. formiddag (barnevogn), og ligger nu pt. og sover middagslur (indtil nu en time). Så jeg kan slet ikke få armene ned:)

Vi ser om vi kan hoppe på togene i tide, tak for hjælpen:)

Venlig hilsen
Kathrine, mor til Johan på 6 måneder