Brev:
11 måneder og middagslur
8. april 2019
Alder:
11 mdr.
11 måneder og middagslur
Kære Helen
Mange tak for dit seneste svar - det var blot tiden der skulle arbejde for os, og hun er så glad for vuggestuen, ingen pyller når mor går og glad når hun hentes. Laura har sovet rigtig fint i vuggestuen - min. 1,5 til middag de sidste mange uger.
Vi er netop begyndt at arbejde med formiddagsluren - da vi og vuggestuen sammen kunne se, at den begyndte at blive problematisk. Hun tog længere og længere om at falde i søvn, nogle dage 45 min. Samt blev middagsluren kortere og kortere. Derfor, er formiddagsluren nu væk. Hun virker glad og aktiv, og slet ingen pyller eller andet - helt indtil middag. Tænker du, at dette er den rette beslutning, set udfra ovenstående trods hendes alder?
Nu er det så sådan, at hun ofte kun sover 1,5 time til middag i vuggestuen - selvom formiddagsluren er væk. Kan det være begrundet i, at det lige skal blive en ny rutine? vi har kun haft 5 dage uden lur. Hvor 2 af dem har været i vuggestue med 1,5 times middagslur.
Hendes dag ser sådan ud:
6.30 - 7.00 står op, får morgenmad
7.30 - 8.00 afleveres i vuggestue
9.00 Formiddagsmad
10.45 - 11.30 middagsmad
12.00 - 13/14.30 middagslur
13.45/14.30 Eftermiddagsmad
16.00 Sen eftermiddagsmad
18.00 Aftensmad/puttegrød
18.30 Bad/Putte rutine
19.00/19.30 Flaske og falder i søvn. Får 1 flaske i løbet af natten.
Så hun sover egentlig som oftest 13 - 14,5 time i døgnet. Men ikke med den længste middagslur.
De bedste hilsner
Lauras mor