11 måneder og middagslur

8. april 2019

Kategori:
Alder:
11 mdr.

11 måneder og middagslur

Kære Helen

Mange tak for dit seneste svar - det var blot tiden der skulle arbejde for os, og hun er så glad for vuggestuen, ingen pyller når mor går og glad når hun hentes. Laura har sovet rigtig fint i vuggestuen - min. 1,5 til middag de sidste mange uger.

Vi er netop begyndt at arbejde med formiddagsluren - da vi og vuggestuen sammen kunne se, at den begyndte at blive problematisk. Hun tog længere og længere om at falde i søvn, nogle dage 45 min. Samt blev middagsluren kortere og kortere. Derfor, er formiddagsluren nu væk. Hun virker glad og aktiv, og slet ingen pyller eller andet - helt indtil middag. Tænker du, at dette er den rette beslutning, set udfra ovenstående trods hendes alder?

Nu er det så sådan, at hun ...

Annonce

... ofte kun sover 1,5 time til middag i vuggestuen - selvom formiddagsluren er væk. Kan det være begrundet i, at det lige skal blive en ny rutine? vi har kun haft 5 dage uden lur. Hvor 2 af dem har været i vuggestue med 1,5 times middagslur.

Hendes dag ser sådan ud:

6.30 - 7.00 står op, får morgenmad

7.30 - 8.00 afleveres i vuggestue

9.00 Formiddagsmad

10.45 - 11.30 middagsmad

12.00 - 13/14.30 middagslur

13.45/14.30 Eftermiddagsmad

16.00 Sen eftermiddagsmad

18.00 Aftensmad/puttegrød

18.30 Bad/Putte rutine

19.00/19.30 Flaske og falder i søvn. Får 1 flaske i løbet af natten.

Så hun sover egentlig som oftest 13 - 14,5 time i døgnet. Men ikke med den længste middagslur.

De bedste hilsner

Lauras mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

Annonce

Viden om børn:

Sikkerhed i hjemmet

Det er i hjemmet, at de fleste ulykker sker, og når dit barn begynder at kravle, rejse sig og bevæge sig rundt i hjemmet, så er det vigtigt at du sikrer dig, at jeres hjem er et trygt sted at færdes.

Dit barn skal have lov til at undersøge og opleve verden omkring sig. Derfor skal du sikre at dit barn kan gøre dette.

Alle rum kan være farlige og kan kræve et ekstra sikkerhedstjek - især skal du være opmærksom på køkkenet, badeværelset og stuen.

Gå...

Læs mere i Babylex

Bøvse

Når babyer spiser, sluger de ofte en masse luft. Derfor har mange brug for at bøvse efter et måltid.

Den nemmeste måde at dit barn kan komme af med luften på er hvis du lægger barnet op mod skulderen og klapper eller stryger forsigtigt på ryggen. Hold barnet så højt, at barnets arme bliver løftet, så har luften lettere ved at komme ud.

Du kan også sidde med barnet foran dig på dit skød eller lægge barnet på din underarm og gå lidt rundt.

Spædbørn...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Hvor blev jeg glad for, at du også mener, at min moderlige intuition har noget på sig. At få at vide at ens intuition kan være ok, giver selvtillid. Giver troen på, at man godt kan finde ud af at være mor...

TAK, Lene