Brev:
Vågner stadig tidligt
8. april 2019
Alder:
18 mdr.
Vågner stadig tidligt
Hej Helen.
Tak for dit sidste brev, det har desværre ikke hjulpet.
Vores pige er en stor pige, som spiser rigtig godt i løbet af dagen, og får spist rigtig godt inden hun skal sove også. Så tænker ikke det er pga sult. Dog får hun ofte lidt frugt når hun vågner. Kl. 5. Det har jeg stoppet, som du tidligere skrev var en god idé.
Hun powernapper aldrig om eftermiddagen, og sover hun middagsluren. Men når hun vågner så tidligt, er det så ikke en god idé at indføre formiddagsluren igen. Det er lang tid før hende, at skulle være vågen indtil middag, når man vågner så tidligt? I weekenderne kan vi sagtens holde hende vågen indtil middag, uden formidsagslur. Men jeg ved dagplejer gerne vil have hun får formiddagsluren.
Når hun vågner om morgenen. Kan man godt i en periode prøve at lægge hende igen ? Selvom hun bliver fuldstændig hysterisk, og gå ind og ud indtil hun lægger sig ? Vil det til sidst så få hendes til at overgive sig ? Jeg er bare i tvivl om det er den rigtig måde. Jeg har tidligere prøvet at lægge hende igen. Men hun bliver simpelthen så tosset, at jeg droppede det igen. Oh blev i tvivl om, det var det rigtige at gøre. Men hun er helt sikkert ikke frisk når hun vågner så tidligt.
Med venlig hilsen
Trine