Vågner stadig tidligt

8. april 2019

Kategori:
Alder:
18 mdr.

Vågner stadig tidligt

Hej Helen.

Tak for dit sidste brev, det har desværre ikke hjulpet.

Vores pige er en stor pige, som spiser rigtig godt i løbet af dagen, og får spist rigtig godt inden hun skal sove også. Så tænker ikke det er pga sult. Dog får hun ofte lidt frugt når hun vågner. Kl. 5. Det har jeg stoppet, som du tidligere skrev var en god idé.

Hun powernapper aldrig om eftermiddagen, og sover hun middagsluren. Men når hun vågner så tidligt, er det så ikke en god idé at indføre formiddagsluren igen. Det er lang tid før hende, at skulle være vågen indtil middag, når man vågner så tidligt? I weekenderne kan vi sagtens holde ...

Annonce

... hende vågen indtil middag, uden formidsagslur. Men jeg ved dagplejer gerne vil have hun får formiddagsluren.

Når hun vågner om morgenen. Kan man godt i en periode prøve at lægge hende igen ? Selvom hun bliver fuldstændig hysterisk, og gå ind og ud indtil hun lægger sig ? Vil det til sidst så få hendes til at overgive sig ? Jeg er bare i tvivl om det er den rigtig måde. Jeg har tidligere prøvet at lægge hende igen. Men hun bliver simpelthen så tosset, at jeg droppede det igen. Oh blev i tvivl om, det var det rigtige at gøre. Men hun er helt sikkert ikke frisk når hun vågner så tidligt.

Med venlig hilsen
Trine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Sutteflaske

For børn der ikke ammes er det vigtigt at man køber en ordentlig sutteflaske. Flasken skal passe til barnet og barnets evne til at sutte.

Det anbefales at man lader barnet "arbejde lidt for føden". Det vil sige at hullet i sutten ikke skal være for stort. Det at barnet skal bruge kræfter på at sutte er vigtigt for kæbernes og tændernes udvikling. Desuden er der en risiko for at barnet kan få ondt i maven, hvis det får maden for hurtigt.

Sutteflaske-sutterne findes...

Læs mere i Babylex

Kolik

Kolik er den betegnelse, man bruger om et barn, der dagligt eller næsten dagligt, er helt utrøsteligt, grædende og skrigende. Den ældre definition af kolik er, at barnet skal græde og være utrøstelig i mere end 3 timer om dagen, mere end 3 dage om ugen og i mere end 3 uger.

Kolik er en udelukkelsesdiagnose. Det betyder, at lægen skal have undersøgt barnet grundigt og have udelukket, at barnet har smerter fra nakke, skuldre, ryg eller andre steder, Ligesom det skal være udelukket,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tack før alla svar jag får från dig, tycker det är helt fantastiskt att du verkar komma ihåg vad man skriver i tidigare frågor =).

Tack før svar
Karolina, mor til tvillinger