Samlet søvn

19. marts 2019

Kategori:
Alder:
1 mdr.

Samlet søvn

Kære Helen,

Tak for en rigtig god brevkasse.

Jeg har et spørgsmål angående søvn: jeg er blevet mor til en lille dreng for ca. 6 uger siden. Jeg har været lidt i tvivl om hvorvidt han får sovet nok i løbet af dagen/natten, og er meget opmærksom på at han ikke skal være vågen mere end de her 2-2,5 timer af gangen.

Om dagen sover han ca. to lure om formiddagen, to lure om eftermiddagen og en kort lur om aftenen. Jeg vil tro, at det samlet set løber op i 5-6 timers søvn om dagen.

Om aftenen ammer ...

Annonce

... jeg ham og lægger ham til ro omkring kl. 21.00, og så kan han sove 3-4 timer inden han skal ammes igen - altså omkring kl. 00-01 stykker. Herefter skal han ammes ca. efter 1-1,5 time. Han ammes ca. 3-4 gange i løbet af natten, og amningen varer omkring 15-20 minutter. Det virker som om han småsover lidt undervejs. Han står op mellem kl 6-7 stykker. Er det rigtigt forstået, at man tæller hele nattens timer sammen, inklusiv amning, i fht. at se på hans samlede søvnindtag?

De bedste hilsner
Fra en nybagt mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Børnemad

De første måneder at barnets liv kalder man for mælkeperioden, da barnets mad udelukkende består af mælk. Barnet ernæres her enten af modermælk eller af modermælkserstatning. Når barnet er mellem 4-6 mdr kan barnet begynde at få lidt skemad.

Den periode som afløser mælkeperioden kaldes overgangsperioden. Den varer til barnet er ca. 9 mdr gammelt. Det er overgangen fra flydende mad, til mad med struktur og klumper til mere og mere bid og mad i stykker, til at barnet kan spise mere...

Læs mere i Babylex

Jordemoder

En jordemoder er uddannet til at hjælpe gravide, fødende og nye familier. Når du bliver gravid, så skal du i første omgang kontakte din læge. Lægen vil herefter automatisk sørge for at give besked til dit fødested, og dermed en jordemoder, som så vil indkalde dig til undersøgelse.

Som gravid er du, så vidt det er muligt, tilknyttet een jordemoder i hele graviditetsforløbet. Du (og din partner) vil blive kaldt til samtale og undersøgelser løbende gennem hele graviditeten, og I...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen ...

1000 tak for din brevkasse ... og tak for alle dine gode, hjertelige og ærlige svar.

Thilde, mor til Louie på 5 mdr.