Brev:
Samlet søvn
19. marts 2019
Alder:
1 mdr.
Samlet søvn
Kære Helen,
Tak for en rigtig god brevkasse.
Jeg har et spørgsmål angående søvn: jeg er blevet mor til en lille dreng for ca. 6 uger siden. Jeg har været lidt i tvivl om hvorvidt han får sovet nok i løbet af dagen/natten, og er meget opmærksom på at han ikke skal være vågen mere end de her 2-2,5 timer af gangen.
Om dagen sover han ca. to lure om formiddagen, to lure om eftermiddagen og en kort lur om aftenen. Jeg vil tro, at det samlet set løber op i 5-6 timers søvn om dagen.
Om aftenen ammer jeg ham og lægger ham til ro omkring kl. 21.00, og så kan han sove 3-4 timer inden han skal ammes igen - altså omkring kl. 00-01 stykker. Herefter skal han ammes ca. efter 1-1,5 time. Han ammes ca. 3-4 gange i løbet af natten, og amningen varer omkring 15-20 minutter. Det virker som om han småsover lidt undervejs. Han står op mellem kl 6-7 stykker. Er det rigtigt forstået, at man tæller hele nattens timer sammen, inklusiv amning, i fht. at se på hans samlede søvnindtag?
De bedste hilsner
Fra en nybagt mor