Barnevognsfeber

14. marts 2019

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Barnevognsfeber

Kære Helen,

Vi er de glade forældre til en dejlig dreng som lige er fyldt 4 mdr., han er meget smilende, mild og glad, en fantastisk lille fyr. Som de uerfarne førstegangsforældre vi er, har vi en udfordring, som vi håber at du kan hjælpe med.

De første 3 mdr. sov han, i løbet af dagen kun i sin barnevogn og i vores arme. Hvis vi forsøgte at lægge ham fra os, vågnede han. Vi gik derfor lange ture med ham, morgen og eftermiddag, hvor han sagtens kunne sove 2-3 timer, per lur. Sov han, når vi kom hjem, forsatte han luren på altanen.

Da han blev omkring 3 mdr. havde vi en uge med virkelig dårligt vejr (skypumper mv.) så vi kunne ikke få gået vores sædvanlige ture. Ugen brugte vi i stedet på målrettet sengetræning, resultatet blev, at han nu gerne vil sove i sin egen seng, men ikke i sin barnevogn. Han er, som sådan ikke ked af at være i barnevognen, når han er frisk og vågen. Han er meget nysgerrig og kigger interesseret omkring. Udfordringen er, når han bliver træt, det virker som om, at han ikke kan overgive sig til søvnen, og han bliver virkelig ked af det. Tager vi ham op af barnevognen, bliver han øjeblikkeligt glad igen. Det skal lige tilføjes at ...

Annonce

... vores altan er sydvendt og på denne årstid for varm til at han kan sove ude, derfor er barnevognen altid i bevægelse, når han er i den.

Vi har prøvet at skærme for lyset, ved at lukke kalechen til, give ham nusseklud, vugge ham blidt mens han ligger ned, en beroligende hånd og masser af shhh lyde – dog uden held. Hans voksipose er for varm at bruge nu, men har forsøgt at svøbe ham i et let bomuldsklæde – dog uden held. Vi har forsøgt, at gå mange korte ture, tæt på hjemmet, så han hurtigt kan komme op, hvis han bliver ked af det og samtidigt få nogle gode positive oplevelser i barnevognen, men synes ikke at der er nogen fremgang. Bor i udlandet og vi har det skønneste vejr med 20 grader, det er brandærgerligt, at vi ikke kan komme ud.

Om en måneds tid skal vi på ferie, og ved ikke, hvordan vi kan komme rundt uden barnevognen og få ham til at sove i løbet af dagen. Vi håber, at du kan hjælpe os, med at få vores skønne gåture tilbage. Vi har prøvet med en bæresele, den vil han gerne sidde i og bliver ikke ked af det, dog falder han ikke i søvn, men kigger bare nysgerrigt omkring.

På forhånd mange tak for hjælpen

Med venlig hilsen
Førstegangsforældrene

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

11. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

3. måltid, hvornår?

Kære Helen Tak for dig og din brevkasse og alle dine bøger :) Lillebror...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

Annonce

Viden om børn:

Passiv rygning og børn

Små børn er særligt sårbare overfor passiv rygning, da deres organer endnu ikke er færdigudviklede.

Vi ved i dag at børn, som udsættes for passiv rygning, bliver oftere syge, og ofte også rammes hårdere af sygdomme. Børn, som udsættes for passiv rygning, har langt større risiko for at udvikle astmatisk bronkitis, astma, lungebetændelse og mellemørebetændelse.

Undersøgelser viser også at børn, som udsættes for passiv rygning i fostertilstanden og efter fødslen, vil...

Læs mere i Babylex

Udmalkning af modermælk

Når du ønsker at malke ud og gemme din mælk bør du følge nedenstående retningslinier:

1) Vask dine hænder
2) Malk lidt mælk ud og kasser dette (ca. en spiseskefuld). Den første mælk kan være inficeret med bakterier fra huden og brystvorten. Når barnet ammes er dette uden betydning, men når mælken skal gemmes, er det vigtigt at den er helt ren.
3) Malk ud i en rengjort (skoldet) plastik flaske - kan købes på apoteket og de kan bruges flere gange, hvor du rengør og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en fantastisk brevkasse og nogle fantastiske og velskrevne bøger. Begge dele har ofte hjulpet os siden vi blev forældre for ca. 1½ år siden!

Tak fra familien i København.