Natte-uro

11. marts 2019

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Natte-uro

Hej Helen

Har for nyligt skrevet til dig ang vores dreng, som nu bliver 11 mdr d.20 marts. Jeg skrev for at få råd til søvnen om natten, som du også gav os nogle fine foreslag til.

Vi har tager rådene til os, så har trappet ned i amning, så han kun ammes når han skal puttes om aftenen, og så får en flaske modermælkserstatning omkring kl.22, når han vågner der. Derudover får han aftengrød, og de forskellige måltider om dagen. Han drikker en del vand, både i kop og sutteflaske. Modermælkserstatning i kop spytter han bare ud.

Problemer er at han stadig vågner flere gange om natten, og jeg tror ikke ser skyldes sult. Men han vågner, græder og er nogle gange helt utrøstelig. Han græder og græder og vil hverken ...

Annonce

... holdes, have sut eller flaske/tidligere heller ikke altid ammer. Min mand tager ham nogle gange op til vinduet for at de kan kigge på stjerner - i er forsøg på at aflede ham, og nogle gange går vi helt ud af soveværelset med ham for at få ham i ro. Det virker lidt, men tænker bare ikke at det er helt optimalt at vi nogle gange 2 gange om natten skal tage ham ud af soveværelset og gå rundt med ham for at få ham til at finde ro.

Mit spørgsmål er derfor? Er det bare mareridt han har? Eller er det en form for Night-terror? Det har stået på næsten altid, men nogle nætter er det værre end andre. Og hvad kan vi gøre for at hjælpe ham? Han er så ulykkelig!

Og vi har prøvet kiropraktor.

Med venlig hilsen
Michelle

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Feberkrampe

Det lille barn evne til at kunne regulere sin temperatur er umoden. Det betyder, at nogle børn får krampe i forbindelse med, at de får feber. Temperaturen kan stige pludseligt, og når temperaturen stiger for hurtigt, kan temperaturreguleringscenteret i hjernen ikke følge med, og kramperne opstår.

Feberkramper opstår hos 2-5% af børn mellem 6 måneder og 5 år, og det er den hyppigste årsag til kramper hos børn. Feberkrampe er delvist arveligt, så end forældre eller søskende har...

Læs mere i Babylex

Kostfibre og børn

Det lille barn kan få diarré og løs afføring af at få for mange kostfibre. Især hvis barnet spiser grød og brød med hele kerner, eller rå grøntsager og meget frugt, kan barnet få for mange kostfibre.

Små børn må gene spise fuldkorn, men det anbefales, at de også spiser andre kornprodukter, da de let kan få for meget kostfiber. Når barnet i 8 måneders alderen begynder at spise brød, så bør ca. halvdelen af brødet være rugbrød og fuldkornshvedebrød og resten varieres mellem hvidt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tak for dine sidste meget brugbare svar – de har været en rigtig god hjælp og inspiration i hverdagen. Så tak for det!

1000 tak for en super brevkasse – glæder mig altid til at høre dine tanker og svar.

Kærlig hilsen den glade mor.