17 måneder og vågner om natten - Part 3

6. marts 2019

Kategori:
Alder:
17 mdr.

17 måneder og vågner om natten - Part 3

Hej igen Helen

Strygetøj-metoden virker stadig, når jeg skal putte Magnus. Men vi har et nyt problem.
Min dreng er begyndt at blive stædig og skriger og ter sig, når han ikke får sin vilje. Han skriger også om natten!

Når så jeg går ind for at trøste, så gør jeg alt det du siger jeg skal. Han bliver nusset, får sin bamse og han har den og krammer den, han har også sin sut. Alt er som det skal være... men når han så er faldet til ro, så skriger han når han kan hører gulvet knirke, for så er jeg jo på vej væk og i seng. Han bliver helt hysterisk og jeg mistænker lidt, at det er fordi han har fundet ud af, at jeg kommer tilbage når han skriger.. vil han bare med ind i seng? Og hvad skal jeg gøre for at vise/fortælle ham, at han altså ikke kommer med ind i seng. Skal jeg lade ham skrige lidt? Eller findes der en fidus?

Hvad skal jeg gøre?? Jeg er åben for alle ideer, bortset fra at tage ham med ind i seng, for jeg hænger snart ikke sammen mere. Hans “tyranni” er endt ud i, at mit overskud blev opbrugt natten til igår, så jeg måtte gå fra ham inde på værelse og ud i stuen og græde ud.

Jeg har efter, at du fortalte hvor mange timer, han skulle sove i døgnet, lavet et skema over hans lurer, hans søvn om natten samt opvågninger om natten, så du kan danne dig et billede over situationen.

——————————————————————
Natten til Fredag 1/3
20:00-06:00 Nat 10 timer

Fredag ...

Annonce

... 1/3
08:30-09:45 Formiddagslur 1 time 15 minutter
11:45-13:45 Middagslur 2 timer
I alt 3 timer 15 minutter

Natten til Lørdag 2/3
19:00-07:30 Nat 11 timer

Opvågninger
03:00-04:30 Vækket for at give spacer og ville ikke falde i søvn igen (vækker ikke for at give spacer mere!)

Lørdag 2/3
13:00-14:20 Middagslur 1 time 20 minutter
I alt 1 time 20 minutter

Natten til Søndag 3/3
19:30-07:00 Nat 11 timer 30 minutter

Opvågninger
00:20-00:40 Hosteanfald - fik spacer
05:00-05:15 Hosteanfald - fik spacer

Søndag 3/3
11:20-13:00 Middagslur 1 time 40 minutter
16:30-17:20 Eftermiddagslur 50 minutter
I alt 2 timer 30 minutter

Natten til Mandag 3/4
20:15-06:15 Nat 10 timer

Opvågninger
23:40-23:50 Hoste - fik ikke spacer
02:25-02:40 Hosteanfald - fik spacer

Mandag 4/3
11:40-13:20 Middagslur 1 time 40 minutter
I alt 1 time 40 minutter

Natten til tirsdag
19:15-06:20 Nat 11 timer 5 minutter

Opvågninger
21:15-21:30 Årsag til opvågning ukendt- fik ikke spacer
00:30-02:30 Hosteanfald - fik spacer - ville ikke sove

Tirsdag 5/3
11:50-13:10 Middagslur 1 time 20 minutter
14:50-16:30 Eftermiddagslur 1 time 40 minutter
I alt 3 timer

Natten til onsdag
20:30-06:25 Nat 10 timer

Opvågninger
20:30-21:00 Hosteanfald - fik spacer
00:50-02:30 Hosteanfald - fik spacer - ville ikke sove
——————————————————————

Venlig hilsen
Træt mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Ruskevold

Nogle gange sker det, at man i overskrifter kan læse om børn, der er blevet rusket af deres forældre. Men lige meget, hvor meget eller hvor længe et barn græder eller skriger, så må man aldrig slå eller ruske sit barn.

Et spædbarn der ruskes kan få blødninger i hjernen, som kan medføre hjerneskade eller død.

Kommer du i en situation, hvor du kan mærke at du ikke kan klare barnets gråd og hvor du kan risikere at gøre dit barn ondt, så læg barnet i seng, lift eller...

Læs mere i Babylex

Sove ude

Helt små børn skal man være forsige med at lade sove ude i barnevogn. En tommelfingerregel er, at spædbørn ikke bør sove ude, før de har genvundet deres fødselsvægt og vægten skal være mere end 3000g.

At sove ude om sommeren er enkelt. Stil barnevognen i skyggen og hold øje med dit barns temperatur ved at mærke det i nakken. Dit barn vil nyde at stå under et træ og se vinden i bladende. Et insektnet kan yde god beskyttelse mod insekter, men brug det kun, hvis der er insekter.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil gerne, som så mange andre, takke dig for en helt usædvanlig god brevkasse. Som bosiddende i England har det betydet rigtig meget for mig at finde svar på dette og hint derhjemmefra. Jeg kan rigtig, rigtig godt lide din kærlige holdning til tingende, og det har virkelig hjulpet mig meget at læse dine omhyggelige svar.

Mange kærlige hilsner
Sanne, mor til dreng 5 måneder