Brev:
17 måneder og vågner om natten - Part 3
6. marts 2019
Alder:
17 mdr.
17 måneder og vågner om natten - Part 3
Hej igen Helen
Strygetøj-metoden virker stadig, når jeg skal putte Magnus. Men vi har et nyt problem.
Min dreng er begyndt at blive stædig og skriger og ter sig, når han ikke får sin vilje. Han skriger også om natten!
Når så jeg går ind for at trøste, så gør jeg alt det du siger jeg skal. Han bliver nusset, får sin bamse og han har den og krammer den, han har også sin sut. Alt er som det skal være... men når han så er faldet til ro, så skriger han når han kan hører gulvet knirke, for så er jeg jo på vej væk og i seng. Han bliver helt hysterisk og jeg mistænker lidt, at det er fordi han har fundet ud af, at jeg kommer tilbage når han skriger.. vil han bare med ind i seng? Og hvad skal jeg gøre for at vise/fortælle ham, at han altså ikke kommer med ind i seng. Skal jeg lade ham skrige lidt? Eller findes der en fidus?
Hvad skal jeg gøre?? Jeg er åben for alle ideer, bortset fra at tage ham med ind i seng, for jeg hænger snart ikke sammen mere. Hans “tyranni” er endt ud i, at mit overskud blev opbrugt natten til igår, så jeg måtte gå fra ham inde på værelse og ud i stuen og græde ud.
Jeg har efter, at du fortalte hvor mange timer, han skulle sove i døgnet, lavet et skema over hans lurer, hans søvn om natten samt opvågninger om natten, så du kan danne dig et billede over situationen.
——————————————————————
Natten til Fredag 1/3
20:00-06:00 Nat 10 timer
Fredag 1/3
08:30-09:45 Formiddagslur 1 time 15 minutter
11:45-13:45 Middagslur 2 timer
I alt 3 timer 15 minutter
Natten til Lørdag 2/3
19:00-07:30 Nat 11 timer
Opvågninger
03:00-04:30 Vækket for at give spacer og ville ikke falde i søvn igen (vækker ikke for at give spacer mere!)
Lørdag 2/3
13:00-14:20 Middagslur 1 time 20 minutter
I alt 1 time 20 minutter
Natten til Søndag 3/3
19:30-07:00 Nat 11 timer 30 minutter
Opvågninger
00:20-00:40 Hosteanfald - fik spacer
05:00-05:15 Hosteanfald - fik spacer
Søndag 3/3
11:20-13:00 Middagslur 1 time 40 minutter
16:30-17:20 Eftermiddagslur 50 minutter
I alt 2 timer 30 minutter
Natten til Mandag 3/4
20:15-06:15 Nat 10 timer
Opvågninger
23:40-23:50 Hoste - fik ikke spacer
02:25-02:40 Hosteanfald - fik spacer
Mandag 4/3
11:40-13:20 Middagslur 1 time 40 minutter
I alt 1 time 40 minutter
Natten til tirsdag
19:15-06:20 Nat 11 timer 5 minutter
Opvågninger
21:15-21:30 Årsag til opvågning ukendt- fik ikke spacer
00:30-02:30 Hosteanfald - fik spacer - ville ikke sove
Tirsdag 5/3
11:50-13:10 Middagslur 1 time 20 minutter
14:50-16:30 Eftermiddagslur 1 time 40 minutter
I alt 3 timer
Natten til onsdag
20:30-06:25 Nat 10 timer
Opvågninger
20:30-21:00 Hosteanfald - fik spacer
00:50-02:30 Hosteanfald - fik spacer - ville ikke sove
——————————————————————
Venlig hilsen
Træt mor