Brev:
Lur i løbet af dagen
2. marts 2019
Alder:
12 mdr.
Lur i løbet af dagen
Hej Helen.
Ja så er pigerne blevet 1 år. Udvikling kan vi kravle, står op ved ting tvilling a er begyndt at vil gå ved vores hænder.
De har jo været i dagpleje siden de var 6 mdr så vi er kørt godt ind, men vi har siden starten haft kæmpe problemer med lur her hjem i weekenderne selv om vi følge samme rytme som dagpleje moren. Nu er vi ved at være trætte af det ikke kører i weekenderne og søger gode råd.
Deres rytme i dagplejen:
Vågner 7-7.30 grød
Kl 8.30 grød igen da de ikke spiser meget her hjem
Kl 9.30 putte til lur sover en time
Kl 11.00 rugbrød
Kl 12.15 grød
Kl. 12.45 puttes til lur sover 2,5-3 time
Hentes kl 15.45
Kl. 17.00-17.30 aftensmad
Kl. 19.00-19.30 puttes til nat
I weekenden
Vågner 7.00-7.30 grød
Kl 8.30 frugt de gider ikke grød her hjem
Kl 9.30 puttes til lur sover en time
Kl 10.45 frugt
Kl 12.30 rugbrød
Kl 13.30 puttes sover en time hvis vi er heldig 1,5 time vi har ikke prøvet de har sovet så lang en lur som hos dagpleje moren.
Resten af dagen ligner hver dagen men de er meget mere kede af det fordi de er selvfølgelig trætte
Det skal siges at dagplejemoren har nævnet at vi skulle prøve at starte dagen tidligere så hun kunne putte dem før til formiddagslur så de kan lege mere med de andre i legestuen, men det har vi sagt nej til da jeg er alene om morgen og vi har også en stor pige på 7 år så det passer bedre med fælles morgenmad og afgang til skole og dagpleje.
Håber du kan komme med en godt råd så vi får nogen bedre weekender og det skal siges til formiddagslur er de mega trætte.