Lur i løbet af dagen

2. marts 2019

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Lur i løbet af dagen

Hej Helen.

Ja så er pigerne blevet 1 år. Udvikling kan vi kravle, står op ved ting tvilling a er begyndt at vil gå ved vores hænder.

De har jo været i dagpleje siden de var 6 mdr så vi er kørt godt ind, men vi har siden starten haft kæmpe problemer med lur her hjem i weekenderne selv om vi følge samme rytme som dagpleje moren. Nu er vi ved at være trætte af det ikke kører i weekenderne og søger gode råd.

Deres rytme i dagplejen:
Vågner 7-7.30 grød
Kl 8.30 grød igen da de ikke spiser meget her hjem
Kl 9.30 putte til lur sover en time
Kl 11.00 rugbrød
Kl 12.15 grød
Kl. 12.45 puttes til lur sover 2,5-3 time
Hentes kl 15.45
Kl. 17.00-17.30 aftensmad
Kl. 19.00-19.30 puttes til nat

I weekenden
Vågner 7.00-7.30 grød
Kl 8.30 frugt de gider ikke grød ...

Annonce

... her hjem
Kl 9.30 puttes til lur sover en time
Kl 10.45 frugt
Kl 12.30 rugbrød
Kl 13.30 puttes sover en time hvis vi er heldig 1,5 time vi har ikke prøvet de har sovet så lang en lur som hos dagpleje moren.
Resten af dagen ligner hver dagen men de er meget mere kede af det fordi de er selvfølgelig trætte

Det skal siges at dagplejemoren har nævnet at vi skulle prøve at starte dagen tidligere så hun kunne putte dem før til formiddagslur så de kan lege mere med de andre i legestuen, men det har vi sagt nej til da jeg er alene om morgen og vi har også en stor pige på 7 år så det passer bedre med fælles morgenmad og afgang til skole og dagpleje.

Håber du kan komme med en godt råd så vi får nogen bedre weekender og det skal siges til formiddagslur er de mega trætte.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

Annonce

Viden om børn:

Søskende

Det er helt normalt at der kan opstå jalousi, når der pludselig kommer en lille ny, som kræver at få noget af den opmærksomhed, der tidligere var forbeholdt storesøster eller storebror. Her er lidt råd til hvordan du kan imødegå nogle af de problemer der kan opstå:

- Husk at give den store opmærksomhed. Vær opmærksom på at den store har savnet dig imens du har været indlagt med den lille ny. Gør familien opmærksom på at de gerne må komme med gaver til den lille, men det er næsten...

Læs mere i Babylex

Hår - babys hårpragt

Nogle børn fødes med stor hårpragt og andre kun med små dun. Håret kan variere både i tykkelse, længde og farve.

Selvom barnet fødes med meget hår, er der ingen garanti for, at håret bliver på hovedet. De fleste børn vil i 3-4 mdr´s alderen miste meget af deres hår, både fordi de ligger meget ned, men også fordi de hår, som er udviklet, da barnet lå i moderens mave, ofte tabes på en gang.

De nye hår, som vokser frem, er ofte tynde og fine i forhold til det hår, som...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for en MEGET god brevkasse, hvad skulle jeg dog gøre uden den.

Mor til dreng knap 6 uger