Urolige nætter - 2 år, 5 mdr.

26. februar 2019

Kategori:
Alder:
2 år, 5 mdr.

Urolige nætter - 2 år, 5 mdr.

Hej Helen.

Tak for dit sidste svar.

Har siden torsdags sidste uge holdt vores datter hjemme grundet urolige nætter og minus søvn i vuggestuen har vi prøvet det af. Torsdag var hun hos farmor og lege om dagen ( kvalitetstid ). Alle andre dage frem til fredag sov hun 3-3,5 time til middag. Ingen feber. Pludselig søndag er hun meget urolig og klager pludselig over ondt i øret. Kun denne dag!

Men nætterne er atter meget urolige og vi alle trætte ( forældrene nok mest )
Er frustreret og kan ikke se for mig om det er en udviklingsfase vi i ...

Annonce

... eller om hun bare har en periode hvor hun er mere mor syg og føler sig utryg ved noget men i dagstimerne er hun meget fremme sprogudhviklingsmæssigt og kropsbevist / motorisk.
Hun græder og klynker mere for tiden end hun plejer ( får jeg ikke min vilje så klynker jeg og mor du skal vide jeg er udholdende på det punkt ! )
Om aften er hun en time om at falde til ro og vi skal lægge ved siden af og så vil hun op til os, ned i sin seng og op igen osv.

Nogle gode råd eller er der et mønster for de 2,5 årige i denne alder med noget udvikling?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Barselsbesøg

I nogle kommuner tilbyder sundhedsplejersken at komme på besøg meget hurtigt efter fødslen. Dette sker hvis fødslen f.eks. er foregået hjemme, eller hvis moderen er gået meget hurtigt hjem efter fødslen.

Også jordemødre tilbyder nogle gange barselsbesøg i hjemmet, hvis kvinden er udskrevet inden for 48 timer efter fødslen eller hvis der er tale om en hjemmefødsel. Man taler normalt om et barselsbesøg når sundhedsplejerske eller jordemoder kommer på besøg i hjemmet 3-5 dage efter...

Læs mere i Babylex

Faderskab

Et barn, der er født i Danmark, skal som udgangspunkt have registreret en far. Det er vigtigt, fordi barnet har ret til at kende sin biologiske baggrund, og fordi faderskabet giver både barnet og faren en række rettigheder og pligter.

Hvis I forældre er gift, så får faderen automatisk faderskabet. Hvis I forældre ikke er gift, så skal du ansøge om faderskabet - og det skal du gøre i forbindelse med barnets fødsel og inden for 4 uger. Hvis I ikke har anmeldt faderskabet inden for...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Ja, så er det mig igen…..Tusind tak for dit svar og mange brugbare råd til min søns dagsrytme og nattesøvn. Vi vil straks gå i gang!

Kari, mor til dreng på 6 måneder