Brev:
Meget tidlig morgen
25. februar 2019
Alder:
9 mdr.
Meget tidlig morgen
Hej Helen,
Min søn er nu lidt over 9 måneder, han trives og udvikler sig rigtig fint.
Men vi kæmper med hans søvnrytme, han vågner meget tidligt, det er ulideligt hårdt.
Vi har haft en rigtig hård og lang måned præget af sygdom, dræn og søvnproblemer.
Jeg synes nu vi er ved at have styr på hans astmatiske bronkitis medicin. Drænet virker, og han begynder at være mere rolig generelt set. Han sover bedre lur end tidligere (ca. 2-4 timer fordelt på 2 lure).
Natten stopper desværre bare meget brat kl. 4.10 næsten på minuttet.
De sidste 2 nætter har han ikke haft brug for mælk til midnat og har sovet fra han er blevet puttet til kl. 4.15 (Hovedgærdet er allerede hævet 8 cm).
Det har cirka stået på en månedstid at han vågner kl. 4, mange dage – de fleste, vågner han og inden for en halv time kommer han af med afføring.
Nogle dage har jeg indtryk af det er derfor han vågner. Nogle dage virker han træt når han står op, men så snart han er vågen er han glad.
Jeg synes jeg har prøvet alt, lige fra at lade ham ligge (det er lykkedes en gang hvor han faldt i søvn igen, men efter som han ofte skal af med afføringen vågner han helt op).
Jeg har prøvet at give ham en flaske og ligge ham i dynen så jeg lettere kan gå med ham i armene til han sover, men lige lidt virker det.
Jeg har ikke ladet ham ligge og græde, da jeg synes det virker for hårdt – jeg lader ham ligge så længe han bare øffer eller snakker.
Vi har flyttet hans putte tidspunkt med 30 minutter, det har givet 10 minutter i den anden ende.
Han bliver puttet kl. 19 (før var det 18.30).
Jeg får dårlig smag i munden af at gå rundt med ham i armene, for det er ikke en løsning der virker i længden.
Men jeg bliver også ked af det når han vågner op.
Han har det som sagt godt, han er rigtig glad og klare dagen rigtig fint, han er vågen i 3-3,5 time mellem lur.
Hvad pokker skal jeg stille op?
Hans søvnbehov er jo næsten dækket, er det bare at holde fast ind til han skal ned på en lur også håbe på det flytter sig der?
Skal vi vente med at give ham morgenmad til kl. 6, kan det flytte på noget?
Eller skal jeg blive ved med at tage ham op, trøste, ligge – gentage til vi skal op kl. 6 i en periode?
Med venlig hilsen
Kris