Brev:
Gråd og uro ved putning - fortsættelse
18. februar 2019
Alder:
5 mdr.
Gråd og uro ved putning - fortsættelse
Hej Helen.
Tusinde tak for dit meget hurtige svar, det sætter vi stor pris på.
I forhold til du skriver vi skal prøve at putte hende først, og efter noget tid give hende flasken, kan vi konstatere at hun stadigvæk ikke falder i søvn af den, hun fortsætter efter flasken med at være urolig og græde, men ved ikke om det kommer med tiden?
Vi kan nikke lidt genkendende til det du skriver med, at vores datter har lidt svært ved kærtegn, da hun sjældent vil putte sig ind til os, og hellere vil sidde eller stå på skødet. Er det noget man skal gøre noget ved eller? og hun kan hurtigt synes det bliver for meget.
Samtidig tror vi du rammer plet med, at vores datter har svært ved at bearbejde alle sanseindtryk hun får i løbet af dagen, og derfor har svært ved at finde ro og koble fra. Hvordan kan man arbejde med det, så det gør det lettere for hende? Eller er det bare noget som kommer helt naturligt med alderen? Dog tror vi også hun er meget utryg ved at give sig hen.
Som nævnt i tidligere brev, svøber vi vores datter ind i dynen ved putning, men da vejret skifter og det så småt bliver varmere, er vi lidt i vildrede over hvad vi så skal gøre for at give hende ro, hun biver nemt meget svedig og især når hun græder sådan.
I forhold til hendes middagslur, som helst skal være lang, vågner hun jo som nævnt efter ca.45 minutter. Det er yderst sjældent vi kan vugge barnevognen så hun sover videre, men så snart hun kommer op i favnen går det hurtigt. Hun har dog svært ved at blive lagt igen, og vi tænkte derfor på, om det er okay hun sover videre efter sin opvågning i favnen, eller om vi skal bestræbe os på, at ligge hende igen? og om bi også efter opvågningen skal forsøge at vugge så lidt som muligt?
Mht. kolik, er det bare det vi har tænkt da hun de første måneder græd mere end 3 timer dagligt og var utrøsteligt. Vi har mange gange givet udtryk for det hos lægerne, men det virkede på dem som om det ville gå over ved 3 måneders alderen, og først nu vil de "tage os seriøst" og nej de har ikke tjekket for fødevare allergi, urinvejsinfektion eller refluks.
Vi har dog mange gange givet udtryk for at vi gerne vil have det tjekket, men det virker ikke til at de mistænker det.
Hun er født 12 dage over tid og vejede 4050 g
Med venlig hilsen
F og A.