Gråd og uro ved putning - fortsættelse

18. februar 2019

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Gråd og uro ved putning - fortsættelse

Hej Helen.

Tusinde tak for dit meget hurtige svar, det sætter vi stor pris på.
I forhold til du skriver vi skal prøve at putte hende først, og efter noget tid give hende flasken, kan vi konstatere at hun stadigvæk ikke falder i søvn af den, hun fortsætter efter flasken med at være urolig og græde, men ved ikke om det kommer med tiden?

Vi kan nikke lidt genkendende til det du skriver med, at vores datter har lidt svært ved kærtegn, da hun sjældent vil putte sig ind til os, og hellere vil sidde eller stå på skødet. Er det noget man skal gøre noget ved eller? og hun kan hurtigt synes det bliver for meget.

Samtidig tror vi du rammer plet med, at vores datter har svært ved at bearbejde alle sanseindtryk hun får i løbet af dagen, og derfor har svært ved at finde ro og koble fra. Hvordan kan man arbejde med det, så det gør det lettere for hende? Eller er det bare noget som kommer helt naturligt med alderen? Dog tror vi også hun er meget utryg ved at give sig hen.

Som nævnt i tidligere brev, svøber vi vores datter ind i dynen ved putning, men da vejret skifter og det så småt bliver varmere, er vi lidt i vildrede over ...

Annonce

... hvad vi så skal gøre for at give hende ro, hun biver nemt meget svedig og især når hun græder sådan.

I forhold til hendes middagslur, som helst skal være lang, vågner hun jo som nævnt efter ca.45 minutter. Det er yderst sjældent vi kan vugge barnevognen så hun sover videre, men så snart hun kommer op i favnen går det hurtigt. Hun har dog svært ved at blive lagt igen, og vi tænkte derfor på, om det er okay hun sover videre efter sin opvågning i favnen, eller om vi skal bestræbe os på, at ligge hende igen? og om bi også efter opvågningen skal forsøge at vugge så lidt som muligt?

Mht. kolik, er det bare det vi har tænkt da hun de første måneder græd mere end 3 timer dagligt og var utrøsteligt. Vi har mange gange givet udtryk for det hos lægerne, men det virkede på dem som om det ville gå over ved 3 måneders alderen, og først nu vil de "tage os seriøst" og nej de har ikke tjekket for fødevare allergi, urinvejsinfektion eller refluks.
Vi har dog mange gange givet udtryk for at vi gerne vil have det tjekket, men det virker ikke til at de mistænker det.

Hun er født 12 dage over tid og vejede 4050 g

Med venlig hilsen
F og A.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Morgenmad og børn

Børn har brug for et solidt morgenmåltid, efter at have sovet en hel nat, og så de har energi og overskud til at lege, lære og udvikles hele dagen. Det betyder, at f.eks. en portion yoghurt ofte ikke vil være nok.

Til børn i alderen 1-2 år kan du f.eks. give:
- Havregrød, øllebrød eller anden type af grød. Gerne med lidt frisk frugt og bær.
- A38, tykmælk eller neutral letmælksyoghurt med rugbrødsdrys eller havregryn.
- Grovbrød, grovere boller f.eks....

Læs mere i Babylex

Madras til barneseng

Der findes mange slags madrasser på markedet, og når du skal vælge en madras til dit barns seng, så vil anbefalingen ofte være, at du vælger en skummadras, en latexmadras eller alternativt en madras i et naturmateriale. Vælger du en skummadras (polyurethanskum), skal den være mindst 5 cm tyk og helst med betræk, der kan tages af og vaskes.

Det anbefales, at dit barn ligger på et fast underlag, fordi det giver barnet mulighed for at bruge og udvikle sine muskler. Samtidig sikrer...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen :-)

Ja der er mange spørgsmål for tiden.... rart man får gode råd og information fra dig!

Håber du har nøglen til en bedre nattesøvn for os to "gamle"... vi trænger efterhånden til en go nats søvn...

...og tak for dine tidligere svar - guld!

Mange hilsner
Sanne, mor til tvillinger