Vågner sen aften efter flaske

9. februar 2019

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Vågner sen aften efter flaske

Hej Helen så er jeg her igen :)

Dit sidste råd ang putning går kanon hun kommer i bad, frotteres godt, spiser godnat grød, læst historie og bliver puttet i seng og får flasken i sengen, så slipper hun flasken ruller om på siden, og så sover hun med det samme, taaak!

Så er udfordringen så hun er begyndt at vågne præcis 3 timer efter hun er puttet sjældent gange 4-5 timer hun virker helt vildt sulten og hun tilbydes en flaske hvor hun spiser 180 ml og vender sig og sover videre - enkle gange er det nok med en tår vand men sjældent. Jeg vil helst ikke vende hende til at drikke mælk igen om natten dette har hun ikke gjort siden hun var 3 måneder men hun virker så sulten og det er det eneste som virker. Hun bruger ikke sut men har introduceret en sove bamse for hende hun puttes med hver gang .

Nu er hun blevet 11 måneder og jeg syntes hun er begyndt at spise helt vildt i løbet af dagen og ...

Annonce

... hendes dp siger det måske er en periode hvor hun har brug for mere mad og energi og derfor hun måske vågner sen aften ?

Hendes dag ser sådan her ud og har svært ved at se hvordan jeg skulle kunne få flere måltider ind.

6.00 vågner og spiser ca 2 dl øllebrød
8.00 puttes i dp sover en time
9.15 en halv bolle med frugt
11.30 1 stykke rugbrød med pålæg, smøreost osv måske lidt grønt
12-15 sover
15.20 1 hel bolle og fx en klementin eller kiwi
17.30 vores aftensmad samt lidt mos af grønsager
19.00 godnatgrød med lidt frugt måske en kiwi, blomme osv
19.30 ca 200 ml mælk
Så vågner hun jo så igen ca 23/24 og spiser 180 ml igen (sjældent en gang mere hvor hun for en tår vand.
Til alle måltider for hun vand af kop.

Er det okay med den flaske sen aften eller hvordan for jeg afvendt hende igen fra den uden at være vågen flere timer som hun ellers ville være?

På forhånd tak :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

Annonce

Viden om børn:

Køkkenhygiejne

Når man laver mad til småbørn er god køkkenhygiejne særligt vigtig. Små børns forsvar overfor bakterier er mindre end voksnes, og derfor får børn lettere ondt i maven eller får en maveinfektion.

- Undgå at sprede bakterier mellem madvarer. Hold f.eks. rå grøntsager adskilt fra råt kød, så der ikke kommer jordbakterier på kødet, og så der ikke kommer bakterier fra kødet på grøntsagerne.

- Hold også rå madvarer adskilt fra mad, der er klar til at blive spist. Det...

Læs mere i Babylex

Sprog

Allerede når det lille barn ligger i dine arme for første gang og du snakker med det, dannes grundlaget for at lære at tale. Babyen nyder at lytte til din stemme, som den også kender fra livet inde i maven, og den forbinder det med noget rart, at du taler. Det giver tryghed, nærhed og kontakt.

At synge eller spille musik virker også sprogligt stimulerende på barnet. Efterhånden som barnet bliver ældre så fortæl det, hvad du gør, - skifter bleen, vasker maven, vasker armene,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dit svar omkring min søns sovevaner.

Jeg startede med at skære natamningen helt væk, og så var der kun godnattåren tilbage, den virkede han pludselig ikke så interesseret i så den blev også droppet, og helt uden drama og gråd;-)

Nu kunne jeg så få ham til at falde i søvn uden at være helt tæt på mig, men han ville stadig ikke ned i tremmesengen i vågen tilstand.

Jeg læste så at du havde rådet andre til at tage den ene side af sengen, da nogle børn følte sig indespærret.... og hold da k... det gjorde en forskel!!

Dels falder han i søvn glad og tilfreds i sin egen seng, derudover sover han bedre og længere tid i hans egen seng (han kommer stadig ind til os om natten). Han går oven i købet selv ind og lægger sig i sengen når det er sove tid!

Tak fra Rikke, mor til dreng på 16 måneder