Brev:
Vågner sen aften efter flaske
9. februar 2019
Alder:
11 mdr.
Vågner sen aften efter flaske
Hej Helen så er jeg her igen :)
Dit sidste råd ang putning går kanon hun kommer i bad, frotteres godt, spiser godnat grød, læst historie og bliver puttet i seng og får flasken i sengen, så slipper hun flasken ruller om på siden, og så sover hun med det samme, taaak!
Så er udfordringen så hun er begyndt at vågne præcis 3 timer efter hun er puttet sjældent gange 4-5 timer hun virker helt vildt sulten og hun tilbydes en flaske hvor hun spiser 180 ml og vender sig og sover videre - enkle gange er det nok med en tår vand men sjældent. Jeg vil helst ikke vende hende til at drikke mælk igen om natten dette har hun ikke gjort siden hun var 3 måneder men hun virker så sulten og det er det eneste som virker. Hun bruger ikke sut men har introduceret en sove bamse for hende hun puttes med hver gang .
Nu er hun blevet 11 måneder og jeg syntes hun er begyndt at spise helt vildt i løbet af dagen og hendes dp siger det måske er en periode hvor hun har brug for mere mad og energi og derfor hun måske vågner sen aften ?
Hendes dag ser sådan her ud og har svært ved at se hvordan jeg skulle kunne få flere måltider ind.
6.00 vågner og spiser ca 2 dl øllebrød
8.00 puttes i dp sover en time
9.15 en halv bolle med frugt
11.30 1 stykke rugbrød med pålæg, smøreost osv måske lidt grønt
12-15 sover
15.20 1 hel bolle og fx en klementin eller kiwi
17.30 vores aftensmad samt lidt mos af grønsager
19.00 godnatgrød med lidt frugt måske en kiwi, blomme osv
19.30 ca 200 ml mælk
Så vågner hun jo så igen ca 23/24 og spiser 180 ml igen (sjældent en gang mere hvor hun for en tår vand.
Til alle måltider for hun vand af kop.
Er det okay med den flaske sen aften eller hvordan for jeg afvendt hende igen fra den uden at være vågen flere timer som hun ellers ville være?
På forhånd tak :)