Brev:
Forkølet og sove ude
8. februar 2019
Alder:
2 mdr.
Forkølet og sove ude
Kære Helen
Mange tak for dit sidste svar, det var en stor hjælp.
Jeg har nu endnu et spørgsmål;
Vores lille dreng på 2 mdr. døjer med lidt forkølelse, og har faktisk gjort det siden han kom til verden. Han er lidt snottet i næsen, hvilket primært viser sig om natten, og så hoster han en tør hoste, som vi har været ved lægen og få tjekket, at det ikke kommer fra lungerne.
Han har derfor ikke prøvet at stå udenfor i barnevogn og sove. Lægen mente dog at han ville have godt af at komme udenfor.
Du skrev til os i dit sidste brev, at hvis vi kunne vænne ham til at sove i barnevogn ville det være nemmere for os at få ham med ud til andre, men fordi vi ikke har brugt barnevognen bliver han så ulykkelig når han kommer i. Hvordan lærer vi ham at barnevognen er et dejligt sted?
Fordi han er forkølet, og nogle gange synker sit spyt forkert, er min mand og jeg meget uenige om hvorvidt han skal så ude i barnevogn og sove til middag. Jeg mener han har godt af den friske luft, men min mand er bange for han bliver mere syg, eller kløjs i sit spyt. Skal vi holde ham inde til han er rask?
På forhånd tusind tak for svar :-)