Hjælp - udfordringer med søvn II

4. februar 2019

Kategori:
Alder:
3 år

Hjælp - udfordringer med søvn II

Kære Helen

Mange tak for dit svar.

Mit brev var ikke så detaljeret men dine tanker var gode, det gav mig ny viden og fik mig til at se anderledes på søvnen.

Jeg har til at starte med forsøgt at skubbe tiden og er begyndt at give nattøj på og børste tænder meget senere, hvilket også er en udfordring, da han ikke vil børste tænder og gør som jeg siger. Det er svært at børste tænder når han ikke vil åbne munden. Ofte fordi han er træt.

Efter vi har læst godnat historie, og sagt godnat ER han træt. Her kan klokken være halv ni-ni. Jeg kan sidde ved siden af i en time. Jeg forsøger at holde og nusse hans hånd, som han ønsker.

Hele tiden må jeg bede ham tie/ligge stille. Hvis jeg rejser mig og går ind i stuen, (når jeg ikke kan mere) så kommer han ind hele tiden, han vil ikke sove, kan ikke lide sin seng osv. Det ender med, at jeg hver aften råber og han nærmest grædende falder i søvn. Jeg tvivler på, om han forstår hvad jeg siger når han ikke vil høre efter. Jeg ved han har brug for tryghed, ...

Annonce

... og får alt den tryghed og kærlighed fra mig. Han har nusseklud og fik han lov ville han nusse mit hår ind til han falder i søvn. Han virker besat på en måde.

Jeg henter ham altid senest kl. 16. Vi hygger os og slapper af når vi kommer hjem. Vi spiser lidt frugt eller lign. ser ramasjang, leger med lego, tegner osv. I weekenden er vi også altid ude, enten at cykle eller legepladsen. Vi går til svømning om tirsdagen og mor/barn om søndagen indimellem. Jeg føler vi har masser af tid sammen.

Vi står op ca. 6.20 men da det ofte bliver sent inden han falder i søvn, har jeg ikke altid travlt med at komme op da jeg har flextid og selv kan planlægge min arbejdsdag på mit job, så her kan jeg godt aflevere kl. 8.30-8.45 Det gør at vi har god tid og rolige morgener. Han vågner også hver nat og sover herefter hos mig. I børnehaven for han stadig lur på ca 1 time og max 1 1/2 time. Min tanke er, om det ville være en ide om den kunne sløjfes, så han er træt om aftenen?

De bedste hilsner
Camilla - Mor til Victor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

Annonce

Viden om børn:

Efterfødselsreaktion

Både mænd og kvinder kan få en efterfødselsreaktion - i Danmark rammes ca. 10-15% af nybagte mødre af en fødselsdepression, og ca. 7% af mændene får en depression i forbindelse med at blive far. Faktisk mener man at tallet for fædre kan være betydeligt højere, måske endda højere end antallet af kvinder der rammes.

Nogle af symptomerne kan være ens for både mænd og kvinder - begge køn kan f.eks. føle skyld, selvbebrejdelse, håbløshed og en følelse af ikke at være en god nok...

Læs mere i Babylex

Optøning af spædbarnsmad

Hvis du gerne vil have små portioner skemad klar i fryseren, så er det vigtigt at følge disse retningslinjer:

- Nedfrysning skal foregå hurtigt efter, at maden er tilberedt. Maden fryses ned i små bøtter eller poser, som er beregnet til frysning af (baby)mad.

- Maden kan opbevares en månedstid i fryseren, når temperaturen holdes på -18 grader eller derunder. Den begrænsede periode er fastsat for at sikre en god smag i maden.

- Mad som har været...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Jeg vil blot sige dig tusind tak for din hjælp. Min egen sundhedsplejerske synes jeg ikke er til at snakke med, så det er en stor trøst at kunne vende sig til dig og din brede viden. Jeg tror at du kender mig og min søn bedre end hun gør.

Jeg er særlig glad for dine hurtige svar, når jeg ikke har formået at formulere mit problem så jeg har været nød til at spørge igen...

Det er rart at have dig i baghånden og jeg har anbefalet dig til alle de nybagte mødre jeg kender.

Tak!!