Brev:
7 mdr baby skal lære at falde i søvn selv
30. januar 2019
Alder:
7 mdr.
7 mdr baby skal lære at falde i søvn selv
Kære Helen.
Jeg skriver da vi ønsker at indføre et putteritual for vores søn på 7 måneder.
Siden han blev født er han blevet svøbt i sin dyne og er her faldet i søvn hos mor eller far og med sin sut i munden. Indimellem bliver han også ammet i søvn. Han er dog så stor nu at vi godt ved at det ville være bedst at han lærer at falde i søvn selv. Desuden er vi også godt trætte af at sidde med ham om aftenen, da han er meget motorisk urolig.
Han har indtil nu sovet i en bedside crib, men nu er tremmesengen kommet frem, så vi vil begynde at putte ham der og indføre det nye ritual. Vi svøber ham i dynen og ligger ham i sengen og synger for ham, ligesom når han er blevet puttet før. Siger godnat, mor og far er i stuen og kommer ind til dig, er helt rolige og går. Og så begynder han at græde, en af os går ind, synger lidt, siger godnat og går. Og sådan fortsætter det mens han bliver mere og mere ked af det og vi til sidst tager ham op og han falder i søvn kort efter i favnen. Vi vil så gerne have ham til at falde i søvn i sin egen seng, men det er bare så svært når han bliver ved med at græde og overskuddet bliver mindre og mindre. Desuden møver han rundt i sengen; om på maven og op af siderne.
Jeg er desuden stoppet med at amme ham om natten for en måned siden, både for at få mere søvn, men også fordi han ikke spiste meget om dagen. Han vågner stadig lige så meget om natten som før, kan det have noget at gøre med at han falder i søvn et andet sted end han sover?
Han får mad sidste gang kl. 22-23 og bliver som regel lagt kl. 19:30-20, så han skal over i vores seng og spise efter at han er puttet. Han har en søster der bliver puttet samtidig, så vi plejer at tage et barn hver.
Med venlig hilsen
en træt mor