Brev:
Baby sover uroligt om natten
25. januar 2019
Alder:
5 mdr.
Baby sover uroligt om natten
Kære Helen
Efter at have læst en hel del af dine svar igennem og også din bog, er jeg blevet klogere omkring mange ting, men jeg sidder stadig inde med et spørgsmål omkring min datter. Det følger her.
Hun er lige over 5 måneder gammel og er blevet fuldammet indtil for en uge siden, hvor vi startede hirsegrød op én gang dagligt. Hun sov i perioden fra 1,5 måned til ca 3,5 måneder godt om natten, hvor den første lur varede 5-7 timer og derefter var det 2-3 timer per lur. Hun tager meget stabilt omkring de 11 timer hver nat, men for 1,5 måneds tid siden begyndte hun at vågne meget mere.
Vi putter hende mellem kl. 19.00-20.00 og så vågner hun første gang efter 45 minutter og derefter tager hun kun 2-3 timer ad gangen. Jeg tilbyder hende brystet, når hun vågner og nogle gange spiser hun, mens hun andre gange mest bruger det til at falde i søvn igen.
Jeg har læst, at de fleste babyer ikke har brug for natamning, når de er seks måneder, men jeg synes umiddelbart, at vi er meget langt fra at kunne undvære natamningen.
Så hvordan jeg får hende til at sove bedre om natten?
Om dagen tager hun som regel en god lur på 1,5-2 timer, mens resten er omkring 45 minutter. Hun er altid glad, når hun vågner om dagen, mens hun om natten godt kan være lidt ked af det, når hun vågner.
Jeg håber, at det var information nok. Tak for en god brevkasse og nogle gode bøger, der er lette at gå til. Jeg ser frem til at læse dit svar ;-)
Bedste hilsener
Christine