Brev:
Hjælp! Udfordringer med søvn
18. januar 2019
Alder:
3 år
Hjælp! Udfordringer med søvn
Kære Helen
Jeg har store udfordringer med at få min dreng på knap 3 år til at sove. Vi begynder ca. 18.30 og føler vi har et fast sengeritual og det er rart til at begynde med. Lige som vi også har en fast rutine, at efter tandbørstning, læser/synger vi og herefter siger vi godnat. Men, herefter kan han ikke finde ro og vil ikke blive liggende i sin seng. Jeg forsøger at lægge ham igen og igen, og han forstår ikke, at han skal blive liggende. Han får også lov til at falde i søvn i min seng, og sådan kan jeg fortsætte hele aftenen. (kl. bliver ofte 21-22)
Jeg har for 2 uger siden, fået udvidet hans seng, da han virkede for lang til hans babyseng. Det betyder, at der ikke længere er tremmer for. Jeg er alene mor og er om aftenen jeg har behov for fritid og alene tid. Så storset hver aften ender det med jeg bliver frustreret og vred. Det stresser mig, at han ikke vil sove og bliver på en måde magtesløs. Jeg kan ikke holde til det mere, så håber du kan give mig nogle gode råd.
De bedste hilsner
Camilla