Sover i mærkelige positioner i sin slyngevugge

12. januar 2019

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Sover i mærkelige positioner i sin slyngevugge

Kære Helen,

Vores datter Uma er 15 uger nu, og vi har generelt ikke noget problem med hendes sovevaner. Specielt ikke ift hvad vi læser og hører fra andre forældre.

Uma har lige siden hun kom hjem fra hospitalet sovet i Natures Sway (slyngevugge) om natten og det er gået rigtig godt. Om dagen sover hun i barnevognen når vi går ture og vi prøver generelt at følge det søvnhjul som er passende for hendes alder, vi tager udgangpunkt i din bog: Børn og søvn.

Indenfor de sidste par uger er Uma begyndt at sove i mærkelige stillinger i sin slyngevugge om natten og det starter faktisk fra vi lægger hende ned i den, og hun ...

Annonce

... sover også igennem i disse stillinger. Hun skyder hovedet helt tilbage og lægger det til siden og prøver nærmest at vende sig rundt. Nogle gange prøver hun nærmest at 'kaste' sig rundt så hun kommer til at ligge på siden, grundet slyngevuggen kommer det aldrig til at ske.

Hun får nogen gange drejet hovedet så meget til siden så hendes næse vender ned i madrassen, og derfor kan vi godt blive nervøse for at hun ikke kan få luft. Det ser meget ubehageligt ud for os som forældre, og vi overvejer om vi allerede skal skifte slyngevuggen ud med en fast seng? Hun sover stadigvæk tæt på os inde i soveværelset.

Kærlig hilsen
Far til Uma

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Ultralydsscanning - gravid

Ultralydsscanning giver os muligehed for at se ind i livmoderen til det lille barn. Ved at ultralydsscanne kan man således se, om barnet har det godt, man kan vurdere, om barnet vokser, som det skal, og man kan regne ud, om terminen er rigtig. Man vil også kunne se, om der er mere end et barn.

Når man ultralydsscanner, bevæger man et kegleformet eller rundt apparat rundt på den gravides mave. Der sendes nogle lydbølger gennem maven og på en skærm, vil man kunne se, hvordan...

Læs mere i Babylex

Sprog

Allerede når det lille barn ligger i dine arme for første gang og du snakker med det, dannes grundlaget for at lære at tale. Babyen nyder at lytte til din stemme, som den også kender fra livet inde i maven, og den forbinder det med noget rart, at du taler. Det giver tryghed, nærhed og kontakt.

At synge eller spille musik virker også sprogligt stimulerende på barnet. Efterhånden som barnet bliver ældre så fortæl det, hvad du gør, - skifter bleen, vasker maven, vasker armene,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tusind tak for en rigtig god brevkasse, hvor vi som førstegangsforældre har fået svar på rigtig mange spørgsmål, bare ved at sidde og surfe lidt rundt i kategorierne. Dine gode svar har virkelig været en stor hjælp hele vejen igennem.

Bedste hilsner
Malene og Maria på 6 uger