Mor må ikke putte

12. januar 2019

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Mor må ikke putte

Hej Helen.

Tak for dit svar på mit sidste brev. Jeg har et supplerende spørgsmål til dette :)

Du skrev skiftet fra favn til sengen godt kunne være for voldsom for vores datter og det tror jeg du har ret i, derfor er vi blevet enige om at starte med at vende hende til at spise i sengen . Vi gør det sådan at i stedet for at sidde i stuen med flasken så sidder vi nu på hendes værelse hvor hun skal sove. Vi sidder med hende de først 2 min hvor efter vi ligger hende ned i hendes seng putter hende med dynen og hendes bamse - hun har ikke noget forhold til den endnu men det er den vi tænker hun skal bruge fremover i stedet for flasken da den altid har lagt i sengen. Hvorefter vi fortsætter med flasken så ruller hun om på siden og lægger sig til at sove - når det er hendes far som gør det .

Putter jeg hende så er det stadig en helt anden snak. Så stirrer hun på mig når hun får flasken i sengen. Sparker med benene og piller ved alt. Siger jeg så godnat til hende kysser hende og vender mig for at gå væk så bliver hun stadig helt ulykkelig (bliver ...

Annonce

... jeg siddende så har hun en fest) og tager jeg hende op så vrider hun sig osv som sidst beskrevet. Jeg har altid været den som putter og har altid fået hende til at sove, men nu er det kun far som kan.

Dagplejen kan ligge hende i barnevognen og sige godnat og så sover hun med det samme. Jeg er ved at være fustreret og ked af det hvergang hun sover og jeg har puttet for jeg forstår simpelhen ikke hvorfor hun ikke vil give mig lov. Gråden stopper hvis jeg tager hende op af mig lodret og så snart jeg vil ligge hende i sengen eller i mine arme så græder hun hjerteskærende. Jeg har aldrig tvivlet på mig selv før men jeg syntes jeg begynder lidt på det nu.

Er det fordi jeg er hendes mor ?

Jeg gør præcis som før undtaget med ændringerne fra flasken i sengen men præcis som de andre jeg kan bare ikke få det til at lykkes uden “kamp” .

Kan dette stadig være en face som har været i 2 måneder eller hvad skal jeg gøre udover det jeg allerede gør som tydeligt ikke virker nu, men måske det vil hjælpe på længere sigt hvis jeg bliver ved ??

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Røgede fisk og børn

Grillede og røgede fisk kan have et højt indhold af PAH (tjærestoffer), som kan være kræftfremkaldende. Derfor bør man ikke spise store mængder røget og grillet fisk, men det kan indgå som en del af en varieret kost.

Til børn er det en god idé at følge disse råd:

- Anvend så vidt muligt koldrøgning, fremfor varmt røgede fisk.

- Undgå røgeksponering af spiselige flader. På grillen bør fisken pakkes ind i folie.

- Vær opmærksom på at...

Læs mere i Babylex

Høj stol til baby

Når barnet begynder at kunne sidde selv, er det en god idé at anskaffe en høj stol. Så kan barnet sidde med ved bordet under måltiderne, og det kan også følge med i, hvad I laver ved køkken- og spisebordet.

Der findes mange forskellige modeller af højstole, men de fleste vælger i dag en model, som kan stå ved spisebordet. Det giver mulighed for, at baby kan være med ved bordet, når familien sidder og spiser og på den måde naturligt tage del i måltiderne.

De...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Helen har altid et godt råd og det som overrasker mig mest er faktisk hvor go' hun er til at sætte sig ind i min verden og hvordan hun hurtigt fornemmer hvordan hun skal takle mig som person.

Camilla Martin