Brev:
Mor må ikke putte
12. januar 2019
Alder:
10 mdr.
Mor må ikke putte
Hej Helen.
Tak for dit svar på mit sidste brev. Jeg har et supplerende spørgsmål til dette :)
Du skrev skiftet fra favn til sengen godt kunne være for voldsom for vores datter og det tror jeg du har ret i, derfor er vi blevet enige om at starte med at vende hende til at spise i sengen . Vi gør det sådan at i stedet for at sidde i stuen med flasken så sidder vi nu på hendes værelse hvor hun skal sove. Vi sidder med hende de først 2 min hvor efter vi ligger hende ned i hendes seng putter hende med dynen og hendes bamse - hun har ikke noget forhold til den endnu men det er den vi tænker hun skal bruge fremover i stedet for flasken da den altid har lagt i sengen. Hvorefter vi fortsætter med flasken så ruller hun om på siden og lægger sig til at sove - når det er hendes far som gør det .
Putter jeg hende så er det stadig en helt anden snak. Så stirrer hun på mig når hun får flasken i sengen. Sparker med benene og piller ved alt. Siger jeg så godnat til hende kysser hende og vender mig for at gå væk så bliver hun stadig helt ulykkelig (bliver jeg siddende så har hun en fest) og tager jeg hende op så vrider hun sig osv som sidst beskrevet. Jeg har altid været den som putter og har altid fået hende til at sove, men nu er det kun far som kan.
Dagplejen kan ligge hende i barnevognen og sige godnat og så sover hun med det samme. Jeg er ved at være fustreret og ked af det hvergang hun sover og jeg har puttet for jeg forstår simpelhen ikke hvorfor hun ikke vil give mig lov. Gråden stopper hvis jeg tager hende op af mig lodret og så snart jeg vil ligge hende i sengen eller i mine arme så græder hun hjerteskærende. Jeg har aldrig tvivlet på mig selv før men jeg syntes jeg begynder lidt på det nu.
Er det fordi jeg er hendes mor ?
Jeg gør præcis som før undtaget med ændringerne fra flasken i sengen men præcis som de andre jeg kan bare ikke få det til at lykkes uden “kamp” .
Kan dette stadig være en face som har været i 2 måneder eller hvad skal jeg gøre udover det jeg allerede gør som tydeligt ikke virker nu, men måske det vil hjælpe på længere sigt hvis jeg bliver ved ??
Hilsen