Vågner en times tid om natten

2. januar 2019

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Vågner en times tid om natten

Hej Helen, tak for svar med soverytme til storebror, det er ved at gå den rigtige vej - det er dejligt :)

Og ja jeg tog valgte at blive hjemmegående for en periode og jeg må sige jeg er blevet positiv overrasket over mig selv og hvordan det faktisk er at være sammen med mine børn hele dagen. Hold op det er hårdt, men nok mest mine egne ambitioner om at være en god mor dagen lang. Det har også overrasket mig, hvor dejligt jeg synes det er, at dele så mange gode oplevelser med mine skønne børn mens de er små. Jeg er slet ikke i tvivl om mere, at det er den helt rigtige beslutning for vores familie som vi har det lige nu. Og tak for hjælpen i den retning ...

Annonce

... også :)

Nu til spørgsmål med lillesøster, for hun er rundet de 7 måneder og er begyndt at vågne op efter sin første flaske om natten ved 01-tiden. For hele familien ikke vågner tager jeg hende med ind i stuen og sidder en lille time inden vi går ind igen. Hun er ikke ked af det, men hun kravler i sengen og forsøger at kravle op så hun slår ofte hovedet, hvis ikke jeg tager hende op.

Er det blot en periode vi lige skal igennem eller skal der en indsats til for at stoppe det?

Hun vågner typisk ved 06.30 tiden og sover igen 08.30-10.00. Lur igen kl. 12.30-14 og igen 16-17.20 ca. Puttet til matten mellem 19.30 og 20.00.

Venligst
hjemmegående mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Proprioceptive sans

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Den proprioceptive sans kaldes også muskel-ledsansen, stillingssansen og den kinæstetiske/bevægelsessans. Denne sans er kroppens evne til at opfatte bevægelse, muskelkraft, kropsstilling, og det sker ved hjælp af...

Læs mere i Babylex

Børneeksem

Børneeksem hedder også atopisk eksem eller dermatitis. Barnet får meget tør hud og hos de små børn kan eksemet sidde over alt på kroppen. Hos de lidt større børn sidder eksemen ofte i albuebøjninger og knæhaser.

Atopisk eksem kaldes børneeksem fordi det stort set kun rammer børn og ofte starter indenfor det første leveår. Hvis barnet har meget eksem og er generet af dette, vil det altid være en god idé at få barnet undersøgt, for at afklare om eksemen skulle hænge sammen med...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for alle dine gode brugbare svar. Min lille dreng stortrives og jeg nyder ham så uendelig meget.

Jeg må sige dig at du giver gode konkrete råd og i din vejledning kan man mærke din store interesse og enorme faglige ekspertise. Du er en fantastisk sundhedsplejerske og jeg er så glad for at have fundet dig.

Mange hilsner
Pernille, mor til dreng på 6 måneder