Brev:
Søvn rutiner
1. januar 2019
Alder:
9 mdr.
Søvn rutiner
Hej Helen.
Jeg tænke det var bedst med et brev pr spørgsmål.
Som du jo nok kan se i mit tidligere brev så går det ikke så godt med at fjerne flaskerne ved lurene så der kun er den ene om aftnen putningen går jo så heller ikke super for tiden så jeg er i tvivl om hvornår det er bedst at fjerne dem ligeså stille, jeg var i gang ned dette men efter vi røg ind i sep.angsten så er det meget svært at fjerne det som giver hende mest tryghed udover hendes far og jeg selvfølgelig .
Jeg er i tvivl om jeg har givet hende flasken så hun forbinder den med at sove selvom hun sagtsens før 9 måneders alderen kunne falde i søvn i seng. Jeg sørger for hun skimter med øjnene vejrtrækningen er stille og bliver dybere men stadig ikke sover før hun bliver lagt i seng så ruller hun sig om på siden og smider benet op på bamsen og falder i søvn hvorefter hun bliver puttet med dynen dette tager måske 5 sek når det går godt hvis hun ikke flader til ro med flasken så er det som i mit andet brev et helvede .
Hun starter i dp i morgen med en indkøring med mulighed for st tage det i hendes tempo osv men hun er så klar min sundhedsplejeske sagde det altså var nu og dette kan jeg også mærke på hende i hverdagen.
Nå men jeg tænker derfor det ville være hensigt mæssigt at indføre en ny putte rutine men hvad kunne dette være hun har haft den samme siden hun blev født udover der er kommet tandbørstning til .
En halv time inden hun skal sove begynder vi
Ny ble og Nattøj
Børster tænder
Går ind på værslet og ruller ned og tænder alarmen
Siger godnat til far
Hvorefter vi sætter os i sofaen og giver hende flasken .
Hun er i bad hverandre dag og der starter vi med badet en time inden sengetid ca kl 18 .
Med venlig hilsen
J