Søvn rutiner

1. januar 2019

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Søvn rutiner

Hej Helen.

Jeg tænke det var bedst med et brev pr spørgsmål.

Som du jo nok kan se i mit tidligere brev så går det ikke så godt med at fjerne flaskerne ved lurene så der kun er den ene om aftnen putningen går jo så heller ikke super for tiden så jeg er i tvivl om hvornår det er bedst at fjerne dem ligeså stille, jeg var i gang ned dette men efter vi røg ind i sep.angsten så er det meget svært at fjerne det som giver hende mest tryghed udover hendes far og jeg selvfølgelig .

Jeg er i tvivl om jeg har givet hende flasken så hun forbinder den med at sove selvom hun sagtsens før 9 måneders alderen kunne falde i søvn i seng. Jeg sørger for hun skimter med øjnene vejrtrækningen er stille og bliver dybere men stadig ikke sover før hun bliver lagt i seng så ruller hun sig om på siden og smider benet op på bamsen og falder i søvn hvorefter hun bliver puttet med ...

Annonce

... dynen dette tager måske 5 sek når det går godt hvis hun ikke flader til ro med flasken så er det som i mit andet brev et helvede .

Hun starter i dp i morgen med en indkøring med mulighed for st tage det i hendes tempo osv men hun er så klar min sundhedsplejeske sagde det altså var nu og dette kan jeg også mærke på hende i hverdagen.

Nå men jeg tænker derfor det ville være hensigt mæssigt at indføre en ny putte rutine men hvad kunne dette være hun har haft den samme siden hun blev født udover der er kommet tandbørstning til .

En halv time inden hun skal sove begynder vi
Ny ble og Nattøj
Børster tænder
Går ind på værslet og ruller ned og tænder alarmen
Siger godnat til far
Hvorefter vi sætter os i sofaen og giver hende flasken .
Hun er i bad hverandre dag og der starter vi med badet en time inden sengetid ca kl 18 .

Med venlig hilsen
J

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 7 mdr.

Afhængig af sutten

Kære Helen Vi har brug for dit råd ift. brug af sut. Vores pige på 7...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

Annonce

Viden om børn:

Hoppegynge

En hoppegynge anbefales ikke. Sundhedsstyrelsen skriver: "Til sunde børn frarådes hoppegynge og gangstole, da de forsinker normal udvikling. For handicappede børn gælder særlige regler, spørg sundhedsplejersken, lægen eller fysioterapeuten". Kilde, Sunde Børn, sst. 2003.

En hoppegynge belaster barnets ryg og ben og barnet får ikke en bedre balance af at sidde i en hoppegynge, det er ren underholdning og det kan barnet få på anden måde. Når barnet sidder i en hoppegynge er det en...

Læs mere i Babylex

Erstatning - modermælk

Hvis du ikke ammer dit barn, eller hvis du ønsker at supplere din amning med mælk, så er det meget vigtigt, at du giver dit barn modermælkserstatning. Barnet må ikke få almindelig komælk at drikke, før det er 12 måneder gammel.

Modermælkserstatning kan gives fra fødslen. Det er af høj kvalitet, der er store krav til produceringen og sammensætningen af modermælkserstatning, og børn der får modermælkserstatning vokser og trives rigtig godt. Modermælkserstatning forhandles som...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dine fantastiske sider - det er dejligt at kunne skrive til dig, når man bor i Italien hvor der ikke findes sundhedsplejerske ;o)

Kærlig hilsner
Tanya fra Italien