Brev:
3 måneder baby vil ikke sove
30. december 2018
Alder:
2 mdr.
3 måneder baby vil ikke sove
Hey Helen
Vi har en pige på 12 uger som er glad og meget nysgerrig og udvikler sig som hun skal. Hun vejede 3280 ved fødsel og tager fint på. Hun sov fra starten rigtig godt. Hun sove typisk ved 24-01 tiden og til 6-7 om morgenen og ville have mad og sov derefter et par timer igen og det har hun gjort indtil nu.
For 1 1/2 uge siden startede hun med ikke at ville sove før kl.3-4 om natten. En typisk dag er nu hvor hun sover 2-3 lure i løbet af dagen ca. 4-5 timer i alt. Når hun så vågner fra sin sidste lur mellem 16-18, så er hun vågen indtil kl.4 om natten og sover til 9-10 om morgenen. Nogle gange er hun vågen i 13 timer hvor vi har prøvet alt for at få hende til at sove vugget, badet, nusset, i barnevognen, ligget ved brystet, gået tur og intet hjælper. Hun græder ikke hun er i godt humør, så længe mor er hos hende, far kan ikke bruges ved putning.
Det bekymre os at hun er vågen i så mange timer altid minimum 9 timer i træk og som sagt nogle gange op til 13 timer. Hendes øjne er røde og hævet og jeg kan se hun er træt, men hun vil ikke give slip og falde i søvn. Nogle gange så falder hun i søvn og så går der 10 min og så vågner hun med et sæt og er piv vågen og ligger og griner og virker ikke det mindste træt. Gør vi mon noget forkert? Hun er ikke ked af det, måske lidt pylleret sent på aftenen. Hvornår burde hun sove om aftenen når hun er vågnet fra sin sidste lur kl.17 ca.?
På forhånd tak
De bedste hilsner
Sofie