Putning - 9.5 mdr.

30. december 2018

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Putning - 9.5 mdr.

Hej Helen.

Nu har jeg læst med her inde længe, men nu har jeg simpelhen brug for hjælp .

Vi har en glad lille pige på 9,5 måned hun stor trives og følger med som hun skal hun kravler dog ikke men mæver sig frem , har faste spise og sove tider osv. For 1 månede siden ramte vi hvad jeg tror er seperations facen og siden er putningen blevet et helved mildt sagt og jeg syntes vi har prøvet alt. Hun er altid selv faldet glad i søvn når hun er lagt i seng og vi har sagt godnat men det er umuligt nu uden hun græder panisk og kaster sig rundt og går vi med hende for at få hende til falde til ro vrider og skriger hun helt ulykkeligt. Inden hun skal sove så for hun en ren ble og nattøj på, børster tænder hvor efter vi siger godnat til far og så sætter jeg mig med hende og giver hende flasken alt meget stille og roligt indtil hun rammer sengen. Bliver jeg siddende ved hende så tror hun vi skal lege og hun er i hopla men så snart jeg rejser mig og går ud sf værelset så bliver hun ulykkelig.

Jeg har prøvet at blive siddende og holde en hånd på hende og sige scccch osv men så lægger hun sig på maven og vil lege. Jeg kan sidde i flere timer og vende hende om og sige godnat putte hende med dynen men så snart jeg har gjort det så starter vi forfra . Se til ...

Annonce

... metoden virker heller ikke for når hun vil lege og jeg går hen mod døren så fare hun op intet skrig og går jeg ud af døren så bliver gråden helt ulykkelig så jeg sætter mig igen men så starter legen. Stryge tøj metoden er også en opfordring til leg.

Jeg kan vugge hende i søvn i min favn men ikke uden hun protestere, græder og vrider sig de første 10 min .

Jeg har prøvet at afbryde det hele og fange det næste tog men heller ikke det hjælper.

Jeg vil så gerne have putningen kan være Hyggelig og at hun falder glad og trygt i søvn som før og samtidig er jeg bange for hun for en dårlig vane med ikke kan kunne falde i søvn selv som før eller en skræk for at overgive sig til søvnen når hun bliver så ked af det kan hun det ?

Dagen ser sådan her ud
06.30 vågner
7 havregrød
9/9,30 Flaske og puttes sover 1,5 time
11.30 middagsmad
13/13.30 flaske puttes sover 1/1,5 time
15.30 frugt
17.30 aftensmad
19/19,30 flaske og puttes til natten
Hun sover igennem uden flaske og har gjort det siden hun var 3 måneder og flaskerne om dagen arbejder vi på at komme af med men så længe det ikke fungere med at putte hende er det svært også at fjerne dem .

Årh det blev langt men jeg er efterhånden godt frustreret og træt .

Med venlig hilsen
J

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Stamceller

Vores krop er bygget op af celler og Stamceller er oprindelige celler, hvorfra kroppens andre celler udvikler sig. Stamceller findes i det tidlige fosteranlæg, i navlestrengsblod hos nyfødte og i knoglemarven. Man kan sige at stamceller er en umoden celle, der i princippet kan udvikle sig til en hvilken som helst celle i kroppen.

Der forskes i at kunne udnytte stamceller fra fostre, da fosterstamceller kan være et vigtigt led i at helbrede mange forskellige sygdomme.

Læs mere i Babylex

Proprioceptive sans

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Den proprioceptive sans kaldes også muskel-ledsansen, stillingssansen og den kinæstetiske/bevægelsessans. Denne sans er kroppens evne til at opfatte bevægelse, muskelkraft, kropsstilling, og det sker ved hjælp af...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Så lykkedes det! Efter så mange måneder, er Johan faldet i søvn i sin barnevogn, op til flere gange.

Jeg har idag vækket ham en halv time før han plejer at vågne, og nu har han sovet 45 min. formiddag (barnevogn), og ligger nu pt. og sover middagslur (indtil nu en time). Så jeg kan slet ikke få armene ned:)

Vi ser om vi kan hoppe på togene i tide, tak for hjælpen:)

Venlig hilsen
Kathrine, mor til Johan på 6 måneder