Brev:
Søvn igen igen - 14 mdr.
29. december 2018
Alder:
14 mdr.
Søvn igen igen - 14 mdr.
Hej Helen.
Tak for dine tidligere besvarelser, dem sætter vi stor pris på.
Det drejer sig endnu en gang om søvnen, og er endnu en gang en frustreret mor.
Vores lille datter på 14 måneder, har forsat mange opvågninger (5-10), ved mindre at hun sover i sengen hos mig, så er der ikke lige så mange opvågninger (2-5), hvilket betyder at jeg ikke sover meget da hun selvfølgelig bevæger sig en del om natten og helst skal lægge helt oppe i hovedet på mig.
Jeg havde en mistanke om at vi vækkede hinanden om natten og derfor har vi forsøgt at rykke hendes seng ind på hendes eget værelse (som er ved siden af vores). Det har ikke hjulpet tværtimod er opvågningerne blevet værre.
Det er kun mig der putter vores datter, da faren ikke har mulighed for det, hvilket kræver en del af mig.
Hun bliver puttet kl.19.30-20.00 (efter dine tidligere anbefaler), hun er i mine arme indtil hun stort set falder i søvn hvorefter at hun bliver lagt i hendes seng og sover som regel på siden eller maven. Hun får flaske (ca. 60ml) vi er ved at trappe helt ud og hun får aftengrød ca 1 time inden sovetid og badet forinden.
Hun er altid glad og følger hendes alder med alt hvad hun kan, hun er lige ved at gå (tager få skridt), hun er ikke lydfølsomhed længere og kan også passes i dagtimerne uden problemer.
Hun sover sjældent med dyne da hun sparker den af, men hver gang hun vågner får hun den på igen.
Hun spiser godt i løbet af dagen og spiser stort set alt hvad hun får serveret. Hun har svært ved selv at finde sutten om natten så den får hun ofte i munden og nogle gange i hånden (som hun skubber væk). Jeg synger godnat sang hver dag og hun puttes med to sovedyr (selvom de ikke har hendes interesse). Jeg kan som regel lægge hende ned når hun vågner om natten 1-3 gange og er herefter nød til at tage hende ind i min seng ellers vil hun ikke sove videre, hvis jeg forsøger at få hende til at sove i hendes seng hele natten er jeg som regel vågen med hende i en time, også vågner hun efter ca. 15 min også kan jeg forsøge igen hvorefter at hun vågner efter 15 min igen.
Hun bliver vækket ca. 6.30 på hverdage og i weekenderne kan hun godt sove til kl.8.30 hvis mor gør.
Hvad kan vi forsøge så hun får en bedre nattesøvn og ikke mindst moren?
Hilsener