Søvn igen igen - 14 mdr.

29. december 2018

Kategori:
Alder:
14 mdr.

Søvn igen igen - 14 mdr.

Hej Helen.

Tak for dine tidligere besvarelser, dem sætter vi stor pris på.

Det drejer sig endnu en gang om søvnen, og er endnu en gang en frustreret mor.
Vores lille datter på 14 måneder, har forsat mange opvågninger (5-10), ved mindre at hun sover i sengen hos mig, så er der ikke lige så mange opvågninger (2-5), hvilket betyder at jeg ikke sover meget da hun selvfølgelig bevæger sig en del om natten og helst skal lægge helt oppe i hovedet på mig.

Jeg havde en mistanke om at vi vækkede hinanden om natten og derfor har vi forsøgt at rykke hendes seng ind på hendes eget værelse (som er ved siden af vores). Det har ikke hjulpet tværtimod er opvågningerne blevet værre.
Det er kun mig der putter vores datter, da faren ikke har mulighed for det, hvilket kræver en del af mig.

Hun bliver puttet kl.19.30-20.00 (efter dine tidligere anbefaler), hun er i mine arme indtil hun stort set falder i søvn hvorefter at hun bliver lagt i hendes seng og sover som regel på siden eller maven. Hun får flaske (ca. 60ml) vi er ved at trappe helt ud og hun får aftengrød ca 1 time inden sovetid og badet forinden.

Hun er altid ...

Annonce

... glad og følger hendes alder med alt hvad hun kan, hun er lige ved at gå (tager få skridt), hun er ikke lydfølsomhed længere og kan også passes i dagtimerne uden problemer.

Hun sover sjældent med dyne da hun sparker den af, men hver gang hun vågner får hun den på igen.

Hun spiser godt i løbet af dagen og spiser stort set alt hvad hun får serveret. Hun har svært ved selv at finde sutten om natten så den får hun ofte i munden og nogle gange i hånden (som hun skubber væk). Jeg synger godnat sang hver dag og hun puttes med to sovedyr (selvom de ikke har hendes interesse). Jeg kan som regel lægge hende ned når hun vågner om natten 1-3 gange og er herefter nød til at tage hende ind i min seng ellers vil hun ikke sove videre, hvis jeg forsøger at få hende til at sove i hendes seng hele natten er jeg som regel vågen med hende i en time, også vågner hun efter ca. 15 min også kan jeg forsøge igen hvorefter at hun vågner efter 15 min igen.

Hun bliver vækket ca. 6.30 på hverdage og i weekenderne kan hun godt sove til kl.8.30 hvis mor gør.

Hvad kan vi forsøge så hun får en bedre nattesøvn og ikke mindst moren?

Hilsener

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

Calcium

Calcium findes hovedsagligt i mælkeprodukter, herunder modermælk og modermælkserstatninger.

Calcium er vigtigt til opbygning af skelettet og er derfor af stor betydning for børn, der naturligt skal vokse meget. Hvis barnet ikke får calcium nok, vil der frigøres calcium fra skelettet for at opretholde koncentrationen af calcium i blodet.

Børn der ammes eller får flaske får dækket deres behov for calcium derigennem og det anbefales at børn får modermælk eller...

Læs mere i Babylex

Naturlægemidler - børn

Naturlægemidler er en særlig gruppe lægemidler, der ofte indeholder tørrede planter, plantedele, eller udtræk af planter.

Naturlægemidler er frihandelslægemidler, hvilket betyder, at de ikke behøver blive solgt på et apotek. Læge og apotek behøver således ikke at være involveret i behandlingen, og derfor kan naturlægemidler kun godkendes til behandling af "lettere sygdomme".

Naturlægemidler anbefales ikke til børn under 2 år uden lægens anvisning....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tak for dit svar - jeg gik 100% på ham og tommelfingeren. Det tog faktisk kun 3-4 dage, så ville han hellere ha sut end tommelfinger.

Tak fra Conrads mor