Middagslure og gråd

12. december 2018

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Middagslure og gråd

Kære Helen

Tak for tidligere svar. Det går bedre med amningen :)

Jeg har nu to spørgsmål, der begge relaterer sig til middagslure. Eller måske mere brug for at vide om jeg tackler det korrekt.

Min datter er nu 3½ måned, trives fortsat og er en glad pige.

Hun står typisk op omkring kl. 7 om morgenen og sover omkring kl. 21 om aftenen. Jeg forsøger så vidt muligt at få hende til at sove, når hun har været vågen i 2½ time - nogle gange lidt mindre, andre gange lidt mere alt efter dagsformen.

1) Hun har fra hun var 2-3 måneder sovet en lang middagslur á op til 4,5 times varighed i sin barnevogn og powernappet resten af dagen. Det har fungeret nogenlunde omend hun har været noget pylret sidst på dagen.

Vi har nu den seneste uges tid haft problemer med at putte hende om aftenen og nogle gange er det først lykkedes at ...

Annonce

... lægge hende kl. 23. Det har resulteret i at hun har taget op mod 5-5½ times middagslur. Jeg er derfor begyndt at vække hende når hun har sovet i 2-3 timer - er det okay? De fleste siger jo, at man ikke skal vække barnet. Hvis ja, har du så et par tips til, hvordan det gøres mest nænsomt for barnet, så jeg kan hjælpe hende blidt på vej med at vågne.

2) Hun græder stort set altid, når hun bliver lagt i barnevognen, men sjældent ulykkeligt og utrøsteligt. Hun falder stort set altid i søvn efter 5 minutter - nogle gange hurtigere. Hvis hun fortsat græder efter 10 minutter plejer jeg at tage hende op, tilbyde mad og skifte hende og prøve igen. Det virker som regel. Mit spørgsmål lyder - er det et velkendt "problem" med gråd ifm. putning, og er der noget jeg kan gøre for at mindske det?

På forhånd tak for hjælpen.

Venlig hilsen
Christine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

30. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Kamillete til baby?

Hej Helen I følge vores sundhedsplejerske, så bør vi ikke give kamillete til...

Annonce

Viden om børn:

RS virus

RS-virus eller respiratorisk syncytialvirus er i vintermånederne den hyppigste årsag til akut bronkitis hos små børn og RS-virus kan også udvikle sig til lungebetændelse.

RS-virus er meget smitsomt og det rammer typisk børn under to år og ofte er børnene under seks måneder. Det er især større søskende, som smitter de mindre søskende, som så kan blive rigtigt syge og kræve indlæggelse. RS-virus er dog sjældent livstruende og barnet kommer sig igen uden men.

De...

Læs mere i Babylex

Fødetaske

En fødetaske er den taske, som du skal bruge, imens du er på hospitalet, når du skal føde. Uanet om du skal føde ambulant eller være på barselsgangen i flere dage, så er det rart at have lidt ting pakket og parat.

Til selve fødslen vil nogle kvinder medbringe tøj, som de kan føde i, hvor andre kvinder vil bruge det tøj, som man får udleveret på sygehuset. Det kan være rart, at du har dine egne toiletartikler, shampoo, børste, tandbørste, hårelastikker osv. men derudover så er det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tak for hjælpen - det virker!!

Jeg vil takke dig for din støtte i vores søvnprojektet. Det virker så godt, at vi indimellem synes det er for godt/let til at være sandt. I går havde jeg veninder på besøg og alligevel var det så let som ingenting. Det er en lettelse og putningen er blevet en fornøjelse for alle parter.

Det var lange 5 uger for at få det til at fungere, men det hele værd!

Tusinde tak for din støtte.

Fra to nu langt mindre trætte forældre