Søvn kom igen

10. december 2018

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Søvn kom igen

Hej Helen.

Skriver nok mest i håb om at nattesøvn er noget man får igen.

Syntes vi nu har haft en lang periode hvor mindstemanden er vågen x 2 nat for det meste 22 og 02 Får mme. Vi er i gang med at udtrappe kl. 02. som du foreslog. Over hvor lang tid skal man trappe ud dage eller uge?

Udfordringen udover de 2 gange er at han står op kl. 04.00 Mega frisk. Har prøvet at ligge med ham 30-45 min men han falder ikke i søvn. Ofte næsten Hver gang han vågner kl. 04.00. Har han inden for 1 time meget stor affføring. Kl. 05.00 får han havregrød og spiser meget.

Min egen tanke er at han vågner pga mave og sult?

Kl. 05.30 ligger jeg ham i barnevogn og han sover med det samme. Sover ca. 2-3 timer der. ...

Annonce

... Spiser godt igennem dagen og drikker sådan ok.

Er dette bare en periode ? Skal siges at den urolige søvn mm startede i forbindelsen med dagpleje opstart i oktober og så har han været syg x mange. Forkølelse,
omgangssyge. Så måske det spiller ind?

Han rejser sig altid op om natten og står og hiver I sengen. Græder dog sjældent. I sidste uge var han i gæstehus uden dagplejer Var ked og de sagde han ikke ville spise/sove. Mere pylret hjemme også og afføring x 5 i den uge. Heldigvis kunne jeg hente ham efter få timer. Men nu har han hård afføring.

Kan denne svingene afføring være pga ukendt miljø eller eftervirkninger efter omgangssyge som er 10 dage siden?

På forhånd tak for dine altid hjælpende svar.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Gråd og børn

Når det lille barn græder, så fortæller dit barn dig, at det ikke har det ikke har det helt godt eller ikke er helt tilfreds med, hvad der foregår omkring det.

Det nyfødte barns gråd er meget ensartet, men forholdsvis hurtigt vil barnets gråd ændre sig og vil have forskellige nuancer. I takt med at barnet vokser, vil du lære at tolke barnets gråd og finde ud af, hvordan du skal handle i forhold til barnets behov.

Nogle gange vil det være svært at finde ud af,...

Læs mere i Babylex

Episiotomi - Epis

Episiotomi eller Epis er, når kvinder under en fødsel klippes i mellemkødet. Man klipper i det stykke, der er mellem skeden og endetarmsåbningen, og man gør det, for at barnet bedre kan komme ud.

Der findes to typer af Episiotomi:

1. Man kan klippe lodret ned fra skedeåbningen til endetarmen. Dette klip heler ofte let op, men det anvendes ikke så meget mere, da der er risiko for, at klippet udvider sig og bliver længere, når barnets hoved passerer forbi - og derved...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dit sidste svar. Jeg viste min mand mit brev, som du foreslog, og han blev helt ked af det da han så det. Det satte en masse samtaler i gang herhjemme, og det hele går meget bedre nu. Vi har delt tingene mere op, så det ikke kun er mig der tager mig af hus + børn, men han også begynder at komme mere på banen. Det er rigtig rart.

Du skal bare have så meget tak. Både for en super brevkasse, men også for dine små puf. :)

Kærlig hilsen
Christine, mor til to