Brev:
Er svær at få til at sove om aftenen og om natten
2. december 2018
Alder:
8 mdr.
Er svær at få til at sove om aftenen og om natten
Hej Helen
Vi er meget brugte og udfordret herhjemme lige for tiden. Vores lille dreng Alfred på 8 mdr om 2 dage sover SÅ uroligt om natten. Har han gjort de sidste 14 dage.
Han er for det første meget svær at putte om aftenen, ved simpelthen ikke hvad vi skal gøre.
Han vågner mellem 14:30-15:30 fra sim middagslur, og er så vågen indtil kl ca kl 20.
Har altid ammet ham inden han skulle sove, og det gør jeg stadig, men føler ikke jeg har særlig meget mælk, har derfor prøvet at give ham flaske uden nogen form for held.
Har prøvet de sidste par dage at amme ham, og ligge ham i hans seng inden han falder helt i søvn, men ligeså snart jeg ligger ham er han ligeså vågen som en der lige er vågnet fra en lang lur. Han ruller fra side til side, sparker med benene, snakker, bider i sin sut.
Har prøvet at sidde og holde mine hænder på ham, nusse ham ned over øjnene.
Det har i de sidste 14 dage resulteret i at vi har gået med ham i barnevognen inden han skulle sove. så er han næsten faldet i søvn, og så har jeg ammet ham, og så lagt ham, men der er han så faldet i søvn med brystet i munden.
Vi har prøvet at gå med ham i favn, osv. han er bare urolig, og kaster sig fra side til side.
Indtil han får brystet. Brystet er blevet det eneste der kan få ham til at falde til ro lige nu.
De seneste nætter har min mand gået med ham i barnevognen, om natten for at få ham til at sove, men det gik bare helt galt i nat, der var han vågen 2,5 time, så det gør vi ikke mere.
Lige nu sover han på eget værelse, men jeg tænker jeg vil tage hans seng ind til mig igen.
Når han bliver lagt kl 20 ca, vågner han ofte igen kl 21:30, han har der fået mælk. så vågner han igen kl 24, og får lidt mælk der. så vågner han kl 01:30, og sådan fortsætter det hele natten, og han søger brystet hver fornemmer jeg.
Har prøvet at give ham sut osv, nusseklud.
Har tænkt på at lave den der se-til-metoden, men har tænkt at han var for lille til den.
Han ligger jo også bare og karter rundt i sengen, og tror der er fest.
Han plejer at sove en god formiddagslur, 2.5 time ca og middagslur 1,5 time ca, nogle gange 2 timer.
Han spiser okay til middag, og aftensmad, mellemmåltider spiser han ikke så meget af.
Han får aftensmad lige nu kl 17. Og har prøvet med lidt grød kl 19, men kan være det er for tidligt. ?
Det vil bare være rigtigt rart hvis jeg kunne få ham til at sove uden det bryst.
Har du måske nogle forslag?
Venlig hilsen
Alfreds mor