Brev:
Dagplejestart - dagsrytme
1. december 2018
Alder:
7 mdr.
Dagplejestart - dagsrytme
Kære Helen
Mange tak for dit seneste svar - som fungerer rigtig fint for os.
Vores pige starter i dagpleje fra januar - hvor hun er lige over 8 måneder. Hun er en glad pige, motorisk og socialt godt med. Dog er der lige to ting vi skal arbejde med inden dp. Hvor jeg håber du evt kan hjælpe os igang med :)
1. Ny dagsrytme - Laura skal afleveres i dp omkring kl 7.00, skal derfor op omkring 06.00/06.30. Det betyder at hendes dagsrytme skal ændres en del. Pt er den således:
05.00/06.00 får flaske og sover videre
07.30/08.00 står op og får grød
09.00/09.45 bliver puttet til lur sover her 45 min ca
10.30 formiddags mad
12.00 frokost efterfulgt af bad
13.00 puttes til lur - sover 2,5 - 3 timer (noglegange mindre)
16.00 eftermiddags mad
17.00/17.30 lur hvis hun vågner tidligt fra middagslur eller virker træt.
18.00 aftensmad
19.30/20.00 puttes med flaske
00.00/01.00 drømmeflaske.
Hvordan får vi nemmest og bedst rykket dagen - og hvordan kan planen så se ud? Vi vil nødigt at hun skal i seng allerede til 17.00 hvis dagen skal rykkes to timer?
Sidste lille ting. Laura sover pt middagslur i vores seng. Nogle gange med mig andre uden mig - sover bedre når jeg er der. Vi skal nu arbejde på middagslur i barnevogn - hvordan gør vi dette nemmest? Hun kan fint falde i søvn i den både gående og stille stående - men hun skulle gerne kunne tage mere end 40/45 min?
På forhånd tak
Maja