Dagplejestart - dagsrytme

1. december 2018

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Dagplejestart - dagsrytme

Kære Helen

Mange tak for dit seneste svar - som fungerer rigtig fint for os.

Vores pige starter i dagpleje fra januar - hvor hun er lige over 8 måneder. Hun er en glad pige, motorisk og socialt godt med. Dog er der lige to ting vi skal arbejde med inden dp. Hvor jeg håber du evt kan hjælpe os igang med :)

1. Ny dagsrytme - Laura skal afleveres i dp omkring kl 7.00, skal derfor op omkring 06.00/06.30. Det betyder at hendes dagsrytme skal ændres en del. Pt er den således:

05.00/06.00 får flaske og sover videre

07.30/08.00 står op og får grød

09.00/09.45 bliver puttet til lur sover her 45 min ca

10.30 formiddags mad

12.00 frokost efterfulgt af bad

13.00 puttes til lur - sover 2,5 - 3 ...

Annonce

... timer (noglegange mindre)

16.00 eftermiddags mad

17.00/17.30 lur hvis hun vågner tidligt fra middagslur eller virker træt.

18.00 aftensmad

19.30/20.00 puttes med flaske

00.00/01.00 drømmeflaske.

Hvordan får vi nemmest og bedst rykket dagen - og hvordan kan planen så se ud? Vi vil nødigt at hun skal i seng allerede til 17.00 hvis dagen skal rykkes to timer?

Sidste lille ting. Laura sover pt middagslur i vores seng. Nogle gange med mig andre uden mig - sover bedre når jeg er der. Vi skal nu arbejde på middagslur i barnevogn - hvordan gør vi dette nemmest? Hun kan fint falde i søvn i den både gående og stille stående - men hun skulle gerne kunne tage mere end 40/45 min?

På forhånd tak

Maja

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Spinat

Når børn er 6 mdr gamle må de gerne begynde at få lidt spinat.

Du skal dog være opmærksom på, at spinat indeholder Nitrat, og det bør derfor ikke fylde mere end 1/10 af portionen eller alternativt kun gives med 14 dages mellemrum.

Læs mere i min bog Helens bog om børn og mad

Læs mere i Babylex

Vitaminer børn

Sundhedsstyrelsen anbefaler følgende vitaminer til børn:

- D-vitamin gives dagligt til alle børn, fra barnet er 14 dage, og til det fylder 4 år. D-vitamin er med til at styrke barnets knogler. Der gælder særlige regler for D-vitamin til børn med mørk hud, og børn som får modermælkserstatning.

- Jern-dråber gives til børn, der er født for tidligt (< 37 uger) og til alle børn, som har en fødselsvægt på under 2500 gram. For tidligt fødte børn har behov for...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dine fantastiske sider - det er dejligt at kunne skrive til dig, når man bor i Italien hvor der ikke findes sundhedsplejerske ;o)

Kærlig hilsner
Tanya fra Italien