Et lille stort spørgsmål om søvn

25. november 2018

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Et lille stort spørgsmål om søvn

Hej Helen.

Et lille stort spørgsmål om søvn 😄.

Vores 10 måneder dreng er glad dagen igennem. Spiser godt.

Vågen 05.00 spiser grød.
Sover fra ca. 06.30-08.30 om morgenen
Blir afleveret i dagpleje.
Sover 2 timer dernede.
Hentes kl. 15.00.
Spiser aftensmad kl. 17.00.
Puttes til nat kl. 18.15 og drikker 180 ml
Mme på flaske. Falder i det meste i søvn Og blir lagt i seng. Nogle gange ved siden af mig hvis han rejser sig i sengen og falder i søvn inden for 15 min. Fungerer fint.

Men udfordringen er at han vågner meget fast om natten ca kl. 22.00 får 180 ml mme.
Sover derefter til 00.00-00.30 og vil meget gerne have flaske igen. Nogle dage giver vi 180 ml ...

Annonce

... mme andre gange tager vi ham ind på et andet værelse og her sover han videre sammen med en af os uden mme. Grunden til vi har prøvet uden flaske er for at se om det kunne give mere ro Men ændrer ikke noget.

Sover derefter til kl. 04.15 og herefter Frisk dog nogen dage til 05.00.

Det vi egentlig godt kunne tænke os er at komme væk fra at give flaske mme kl.
00.00-00.30 og ej heller skulle ligge med ham. Hvordan kan man gøre det bedst? Skal vi blot lade det komme af sig selv? Eller Begynde at gøre noget struktureret? Som tynde mælk med mere vand ? Eller aldrig Give det?

Vi vil også gerne have ham på eget værelse. Hvornår og hvordan gør vi det bedst ?

Mange hilsner herfra

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

Annonce

Viden om børn:

Sprog

Allerede når det lille barn ligger i dine arme for første gang og du snakker med det, dannes grundlaget for at lære at tale. Babyen nyder at lytte til din stemme, som den også kender fra livet inde i maven, og den forbinder det med noget rart, at du taler. Det giver tryghed, nærhed og kontakt.

At synge eller spille musik virker også sprogligt stimulerende på barnet. Efterhånden som barnet bliver ældre så fortæl det, hvad du gør, - skifter bleen, vasker maven, vasker armene,...

Læs mere i Babylex

Jordemoder

En jordemoder er uddannet til at hjælpe gravide, fødende og nye familier. Når du bliver gravid, så skal du i første omgang kontakte din læge. Lægen vil herefter automatisk sørge for at give besked til dit fødested, og dermed en jordemoder, som så vil indkalde dig til undersøgelse.

Som gravid er du, så vidt det er muligt, tilknyttet een jordemoder i hele graviditetsforløbet. Du (og din partner) vil blive kaldt til samtale og undersøgelser løbende gennem hele graviditeten, og I...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusinde tak for dit fantastiske svar til vores lille familie sidst. Det hjalp virkelig på natten at give ham en fast rytme i dagstimerne.

Tak fra Hannibals mor