Brev:
Sutten er blevet et problem til dyb søvn
19. november 2018
Alder:
5 mdr.
Sutten er blevet et problem til dyb søvn
Hej igen Helen,
Tusinde tak for dine svar på mine andre breve. A får nu 3 lure i løbet af dagen og vi er begyndt at give hende bad inden sengetid for lige at strække den lidt i sidste ende. - det virker til at fungere meget godt.
Nu er jeg her så igen igen.
A er nu 5 mdr og jeg er nu ret sikker på, at vi har fundet ud af, hvorfor hun er så urolig om natten. Hun ligger i seng ved siden af vores og vi har været lidt for "gode" til at stoppe sutten i munden på hende, hver gang hun har været lidt urolig for at få ro. Det har nu resulteret i, at hun vågner hver time (tænker det er lige inden hun går over i dyb søvn) og vil have sutten. - derfor kommer hun jo faktisk aldrig rigtig i den dybe søvn mere. Det har stået på i en uge nu og vi vil så gerne have vendt den, da det er super hårdt at blive vækket hver time og nogle gange sover man ikke, da man kommer til at ligge og vente på, at hun melder sig igen. Det er godt nok hårdt.
Vi har samme putteritual hver aften og hun bliver lagt omkring 19.30. Ved midnat tilbyder jeg hende en flaske og hun får igen kl 5. I hendes opvågninger har jeg prøvet at tale beroligende til hende, lægge hånd på maven, panden, lægge hendes nusseklud tæt op af hende, men først når hun får sutten, vender hun med det samme hovedet og sover videre. Indtil da ligger hun og vrider sig/brokker sig/klynker og til sidst skriger og vågner helt op.
Jeg kan se, at hun også er begyndt på det samme i løbet af hendes lure i løbet af dagen. - hun tager 3 lure i løbet af dagen på ca 2-2½ timer, men skal også her have sut efter 45 min-1 time.
I løbet af dagen, når hun er vågen, prøver jeg så vidt muligt, at hun ikke har sutten, da hun pludrer rigtig meget, men hvis hun får den, så giver jeg den til hende i hånden. - nogle gange får hun den i munden.
Jeg vil så gerne have brudt den dårlige vane, men stiller jeg for høje krav?
- der sker jo også meget med hende for tiden og hun er lige begyndt at kunne sidde selv, vil helst stå op, når vi holder hende og hun er begyndt at spise mos og grød rigtig fint. - jeg har købt din bog, som er super god. :)
Hun er glad og meget energisk, når hun er vågen.
Mange hilsner
En træt mor