Sutten er blevet et problem til dyb søvn

19. november 2018

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Sutten er blevet et problem til dyb søvn

Hej igen Helen,

Tusinde tak for dine svar på mine andre breve. A får nu 3 lure i løbet af dagen og vi er begyndt at give hende bad inden sengetid for lige at strække den lidt i sidste ende. - det virker til at fungere meget godt.
Nu er jeg her så igen igen.

A er nu 5 mdr og jeg er nu ret sikker på, at vi har fundet ud af, hvorfor hun er så urolig om natten. Hun ligger i seng ved siden af vores og vi har været lidt for "gode" til at stoppe sutten i munden på hende, hver gang hun har været lidt urolig for at få ro. Det har nu resulteret i, at hun vågner hver time (tænker det er lige inden hun går over i dyb søvn) og vil have sutten. - derfor kommer hun jo faktisk aldrig rigtig i den dybe søvn mere. Det har stået på i en uge nu og vi vil så gerne have vendt den, da det er super hårdt at blive vækket hver time og nogle gange sover man ikke, da man kommer til at ligge og vente på, at hun melder sig igen. Det er godt nok hårdt.

Vi har samme putteritual hver aften og hun bliver lagt omkring 19.30. Ved midnat tilbyder jeg hende en flaske og hun får igen kl 5. I hendes ...

Annonce

... opvågninger har jeg prøvet at tale beroligende til hende, lægge hånd på maven, panden, lægge hendes nusseklud tæt op af hende, men først når hun får sutten, vender hun med det samme hovedet og sover videre. Indtil da ligger hun og vrider sig/brokker sig/klynker og til sidst skriger og vågner helt op.

Jeg kan se, at hun også er begyndt på det samme i løbet af hendes lure i løbet af dagen. - hun tager 3 lure i løbet af dagen på ca 2-2½ timer, men skal også her have sut efter 45 min-1 time.

I løbet af dagen, når hun er vågen, prøver jeg så vidt muligt, at hun ikke har sutten, da hun pludrer rigtig meget, men hvis hun får den, så giver jeg den til hende i hånden. - nogle gange får hun den i munden.

Jeg vil så gerne have brudt den dårlige vane, men stiller jeg for høje krav?
- der sker jo også meget med hende for tiden og hun er lige begyndt at kunne sidde selv, vil helst stå op, når vi holder hende og hun er begyndt at spise mos og grød rigtig fint. - jeg har købt din bog, som er super god. :)

Hun er glad og meget energisk, når hun er vågen.

Mange hilsner
En træt mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Navle

Hos det nyfødte barn sidder stadig en rest fra navlestrengen, som vil falde af, af sig selv, når barnet er mellem ca. 5 dage og tre uger gammelt. Det er normalt at det kan bløde fra navlen i denne periode og det kan også lugte fra navlen, da det er en forrådningsproces der sker.

Du skal være opmærksom på at navlen ikke begynder at lugte for meget, da det kan være tegn på infektion. Hvis navlen lugter gennem barnets tøj, er det for meget. Hvis der er rødme omkring navlen, kan...

Læs mere i Babylex

Ultralydsscanning - gravid

Ultralydsscanning giver os muligehed for at se ind i livmoderen til det lille barn. Ved at ultralydsscanne kan man således se, om barnet har det godt, man kan vurdere, om barnet vokser, som det skal, og man kan regne ud, om terminen er rigtig. Man vil også kunne se, om der er mere end et barn.

Når man ultralydsscanner, bevæger man et kegleformet eller rundt apparat rundt på den gravides mave. Der sendes nogle lydbølger gennem maven og på en skærm, vil man kunne se, hvordan...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid velovervejede og medfølende svar. Som førstegangsmor henter jeg megen støtte i din brevkasse.

Mor S - mor til pige på 6 måneder