Afvænning af flaske om natten - 12 mdr.

13. november 2018

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Afvænning af flaske om natten - 12 mdr.

Kære Helen

Vi har brug for hjælp til at få afvænnet vores dreng Sebastian med flaske om natten. Sebastian blev ammet til han var ca 9 måneder. Grundet mange opvågninger med amning om natten, tog far over, da mor var meget meget træt. Sebastian gik derfor over til flaske.

Far er i øjeblikket på barsel og sover også med Sebastian om natten, hvor Sebastian får flaske flere gange. Mor sover sammen med storsøster (4 år) på storesøsters værelse.

Sebastian begyndte at gå, da han var 11 måneder. Sebastian fik konstateret væske på ørerne, da han var ca 9 måneder. Han har ikke haft decideret betændelse med feber osv. Han skal til ørelægen om en uges tid mhp på at vurdere, om han skal have lagt dræn i ørerne.

Døgnrytmen ser i øjeblikket således ud.
- kl ca 5-5:30: Vågner og vil ikke sove mere
- kl 6: Havregrød - spiser ikke så meget + vand af kop
- kl 7:lidt rugbrød og banan mv. - spiser kun lidt + vand af kop
- kl 8-9: rugbrød med leverpostej - spiser kun lidt + vand af kop
- kl 9:30 - 10:30: formiddagslur (bliver vækket) + vand af kop
- kl 11:00: Tilbydes ...

Annonce

... mos og rugbrød med kødpålæg og grøntsagsstænger - spiser ok + vand af kop
- 13:30 - 14:30: eftermiddagslur (bliver vækket)
- kl 15:00: Tilbydes mos og rugbrød med kødpålæg og grøntsagsstænger - spiser ok + vand af kop
- kl 16/17: tilbydes frugt og lidt rugbrød med smør/smøreost + vand af kop
- kl 18: aftensmad (varm mad med grøntsager, kød/fisk, pasta/ris/kartofler) + vand af kop
- kl 19 - 19:30 - tilbydes godnatgrød (fuldkorn) spiser som regel en del, men det varierer.
- kl 20: puttes til natten i egen seng der står ved siden af vores seng (sidegærdet af barnesengen er taget af, så han kan selv kravle over til far om natten)
- kl 21: får flaske når far går i seng (ca. 200 ml)
- kl: 23:30: vågner og får flaske (ca. 200 ml)
- ca kl 3:30/4 vågner og får flakse (ca 200 ml)
- kl 5-5:30: står op og vil ikke sove mere.

Vi har brug for hjælp til, hvordan vi får trappet ned på/ud af flaskerne om natten. Og konkret hvad vi kan gøre, når han bliver ked af det om natten og ikke vil sove uden flaske.

På forhånd tak for hjælpen

Mange hilsner
Sebastians forældre

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

Tun og børn

Har du børn mellem 0 og 14 år, er det vigtigt, at du serverer masser af forskellig fisk for dem – men nye beregninger viser, at børn under 3 år bør få andre typer fisk end tunbøffer og udskæringer fra andre store rovfisk samt dåsetun.

Problemet med tunbøffer og andre store rovfisk er, at selv ved indtag af en lille mængde, kan barnet få kviksølv i en mængde, der kan skade barnets udvikling.

Alle børn op til 14-års alderen bør styre uden om tunbøffer og andre...

Læs mere i Babylex

Kæledyr og børn

I rigtig mange børnefamilier har man en eller anden form for kæledyr, og det er ofte en hund, kat eller et andet kæledyr med pels.

Det kan være rigtig dejligt for børn at vokse op sammen med dyr, og det er lærerigt at skulle hjælpe til med at passe et dyr og sørge for,, at dyret har det godt. At skulle være med til at tage sig af et kæledyr lærer dit barn om ansvar. Det overordnede ansvar for kæledyret er dog dit. Du kan ikke regne med, at dit barn selv kan sørge for et kæledyr,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen, Det er simpelthen så dejligt at jeg har fundet dig på nettet.. Dig kan jeg skrive til med alle mine tanker og udfordringer, og så får jeg et fornuftigt og brugbart svar – tak!!!