Brev:
Afvænning af flaske om natten - 12 mdr.
13. november 2018
Alder:
12 mdr.
Afvænning af flaske om natten - 12 mdr.
Kære Helen
Vi har brug for hjælp til at få afvænnet vores dreng Sebastian med flaske om natten. Sebastian blev ammet til han var ca 9 måneder. Grundet mange opvågninger med amning om natten, tog far over, da mor var meget meget træt. Sebastian gik derfor over til flaske.
Far er i øjeblikket på barsel og sover også med Sebastian om natten, hvor Sebastian får flaske flere gange. Mor sover sammen med storsøster (4 år) på storesøsters værelse.
Sebastian begyndte at gå, da han var 11 måneder. Sebastian fik konstateret væske på ørerne, da han var ca 9 måneder. Han har ikke haft decideret betændelse med feber osv. Han skal til ørelægen om en uges tid mhp på at vurdere, om han skal have lagt dræn i ørerne.
Døgnrytmen ser i øjeblikket således ud.
- kl ca 5-5:30: Vågner og vil ikke sove mere
- kl 6: Havregrød - spiser ikke så meget + vand af kop
- kl 7:lidt rugbrød og banan mv. - spiser kun lidt + vand af kop
- kl 8-9: rugbrød med leverpostej - spiser kun lidt + vand af kop
- kl 9:30 - 10:30: formiddagslur (bliver vækket) + vand af kop
- kl 11:00: Tilbydes mos og rugbrød med kødpålæg og grøntsagsstænger - spiser ok + vand af kop
- 13:30 - 14:30: eftermiddagslur (bliver vækket)
- kl 15:00: Tilbydes mos og rugbrød med kødpålæg og grøntsagsstænger - spiser ok + vand af kop
- kl 16/17: tilbydes frugt og lidt rugbrød med smør/smøreost + vand af kop
- kl 18: aftensmad (varm mad med grøntsager, kød/fisk, pasta/ris/kartofler) + vand af kop
- kl 19 - 19:30 - tilbydes godnatgrød (fuldkorn) spiser som regel en del, men det varierer.
- kl 20: puttes til natten i egen seng der står ved siden af vores seng (sidegærdet af barnesengen er taget af, så han kan selv kravle over til far om natten)
- kl 21: får flaske når far går i seng (ca. 200 ml)
- kl: 23:30: vågner og får flaske (ca. 200 ml)
- ca kl 3:30/4 vågner og får flakse (ca 200 ml)
- kl 5-5:30: står op og vil ikke sove mere.
Vi har brug for hjælp til, hvordan vi får trappet ned på/ud af flaskerne om natten. Og konkret hvad vi kan gøre, når han bliver ked af det om natten og ikke vil sove uden flaske.
På forhånd tak for hjælpen
Mange hilsner
Sebastians forældre