Brev:
Skal jeg vække mit barn om natten?
12. november 2018
Alder:
6 mdr.
Skal jeg vække mit barn om natten?
Kære Helen
Jeg skriver som fortsættelse på det brev, jeg skrev til dig for nogle uger siden ang. min datters urolige nattesøvn. Først og fremmest tusind tak for dine mange gode råd.
Du skrev bl.a., at min datter (som nu er 6 mdr) måske sover for meget ift hendes alder. Det kunne jeg pludselig godt se, for hun kan jo snildt komme op på 5-6 timer om dagen plus de 11 timer om natten.
Mit spørgsmål går nu på, hvordan du vil foreslå, jeg skærer ned på hendes søvn? Skal jeg vække hende, så hun får nogle kortere lure om dagen? Det har jeg gjort de sidste par uger, men jeg mindes at have hørt, at man helst ikke må vække børn, og at det kan påvirke deres udvikling? Jeg har det så dårligt over at vække hende, for hun sover virkelig godt om dagen - men på den anden side duer det vel heller ikke, at hun bruger sine lure om dagen på at kompensere for manglende nattesøvn?
Uroen om natten er desværre ikke blevet mindre. Jeg har forsøgt med Voksiposen, men den kunne hun slet ikke falde til ro i. Jeg har også prøvet at introducere en drømmeflaske, som du foreslog, men for det meste vil hun ikke have den.
På forhånd tusind tak for din hjælp - igen :-)