4,5 mdr. Natteroderi

28. oktober 2018

Kategori:
Alder:
4 mdr.

4,5 mdr. Natteroderi

Kære Helen

Min lille dreng har sovet elendigt om natten de sidste 3 uger. Han vågner ca. 1-2 gange i timen indtil kl ca. 2-3 tiden og så er det hver anden time(!!). Søvn indtil da har ellers ikke været til problem og han har sovet rigtig fint om natten.
Om dagen sover han ikke helt faste lure, men han sover fint og tager nogle lange stræk uden problemer.

Et eksempel på en dag kunne være:
- kl 6 ammes og sover igen
- kl 7 vågner og står op
- kl 9:30 puttes (sover ca. 1 time)
- kl 13 Puttes (sover 3 timer)
- kl 19 puttes til natten

Han ammes både når han vågner og puttes. Han når ofte ikke tre lure om dagen, da han sover så længe over middag. Når han vågner ...

Annonce

... aften/nat gør han tegn til at ville sove videre. Det er lidt forskelligt om han vågner med gråd eller bare alm. lyde. Han vil rigtig gerne have brystet når han vågner og det får han så, selvom jeg tænker at han ikke kan blive ved med at være sulten.

Da han alligevel er næsten 4,5 måneder tænker jeg at begynde på mos og grød, men det har jo lidt lange udsigter før han spiser sig mæt i det.

Sover han for meget generelt? Synes ikke at han har så meget vågentid ift. det du beskriver i din bog, men det er selvfølgelig også forskelligt.

Er der mon andet jeg kan gøre? Jeg er ved at være lidt brugt- han tager ikke flaske og bruger ikke sut, desværre.

De bedste hilsner
M

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Bleudslæt

Bleudslæt ses som rødme på numsen. Det kan være små røde pletter, men det kan også være store røde skjolder på huden. Der kan gå hul og komme sår, hvis det er rigtig slemt.

Bleudslæt opstår ofte, hvis barnet har haft en ble på for længe, der har været for våd af tis eller afføring. Det er syren i urin og afføring, der så ødelægge barnets hud. Børn kan også blive røde i numsen i forbindelse med diarré, hvor man måske ikke når at opdage at barnet har noget i bleen og derfor ikke...

Læs mere i Babylex

Strømper

Strømper skal passe til barnets fod og gerne være en lille smule længere.

Til de spæde børn, kan man købe frotté strømper som er dejligt bløde og med næsten ingen elastik og dermed ikke noget, som strammer.

Strømper kan være af uld, bomuld eller af et blandingsprodukt og det kan være en god idé at medtænke, hvad materiale du vælger at købe strømper i. Til børn der sveder meget, kan uld være en fordel. Det samme gælder om vinteren, hvis dit barn f.eks. skal have...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tusind tak for dit tip om "drilleblæren" og "drillenumsen". Det var lige i øjet!

Pludselig blev af-med-ble et projekt, som vores datter kunne forholde sig til og føle sig som en del af. Lige fra den håbefulde: "Vi skal nok få krammet på den drilleblære, ikk?" til den lettere truende: "Jeg har sagt til drillenumsen, at hvis den ikke opfører sig ordenligt, så ringer jeg til politiet, også kommer den i fængsel".

Så nu er hun uden ble (om dagen) og siger fint til selv og overholder de faste toilettider - om morgenen og aftenen og efter måltider - uden (ret meget) brok.

Tak for hjælpen. Det er stor lettelse for os ikke at skulle skændes med hende om den åndssvage ble.

Venlig hilsen

Helt Utrolig Lettet