Brev:
4,5 mdr. Natteroderi
28. oktober 2018
Alder:
4 mdr.
4,5 mdr. Natteroderi
Kære Helen
Min lille dreng har sovet elendigt om natten de sidste 3 uger. Han vågner ca. 1-2 gange i timen indtil kl ca. 2-3 tiden og så er det hver anden time(!!). Søvn indtil da har ellers ikke været til problem og han har sovet rigtig fint om natten.
Om dagen sover han ikke helt faste lure, men han sover fint og tager nogle lange stræk uden problemer.
Et eksempel på en dag kunne være:
- kl 6 ammes og sover igen
- kl 7 vågner og står op
- kl 9:30 puttes (sover ca. 1 time)
- kl 13 Puttes (sover 3 timer)
- kl 19 puttes til natten
Han ammes både når han vågner og puttes. Han når ofte ikke tre lure om dagen, da han sover så længe over middag. Når han vågner aften/nat gør han tegn til at ville sove videre. Det er lidt forskelligt om han vågner med gråd eller bare alm. lyde. Han vil rigtig gerne have brystet når han vågner og det får han så, selvom jeg tænker at han ikke kan blive ved med at være sulten.
Da han alligevel er næsten 4,5 måneder tænker jeg at begynde på mos og grød, men det har jo lidt lange udsigter før han spiser sig mæt i det.
Sover han for meget generelt? Synes ikke at han har så meget vågentid ift. det du beskriver i din bog, men det er selvfølgelig også forskelligt.
Er der mon andet jeg kan gøre? Jeg er ved at være lidt brugt- han tager ikke flaske og bruger ikke sut, desværre.
De bedste hilsner
M