4,5 mdr. Natteroderi

28. oktober 2018

Kategori:
Alder:
4 mdr.

4,5 mdr. Natteroderi

Kære Helen

Min lille dreng har sovet elendigt om natten de sidste 3 uger. Han vågner ca. 1-2 gange i timen indtil kl ca. 2-3 tiden og så er det hver anden time(!!). Søvn indtil da har ellers ikke været til problem og han har sovet rigtig fint om natten.
Om dagen sover han ikke helt faste lure, men han sover fint og tager nogle lange stræk uden problemer.

Et eksempel på en dag kunne være:
- kl 6 ammes og sover igen
- kl 7 vågner og står op
- kl 9:30 puttes (sover ca. 1 time)
- kl 13 Puttes (sover 3 timer)
- kl 19 puttes til natten

Han ammes både når han vågner og puttes. Han når ofte ikke tre lure om dagen, da han sover så længe over middag. Når han vågner ...

Annonce

... aften/nat gør han tegn til at ville sove videre. Det er lidt forskelligt om han vågner med gråd eller bare alm. lyde. Han vil rigtig gerne have brystet når han vågner og det får han så, selvom jeg tænker at han ikke kan blive ved med at være sulten.

Da han alligevel er næsten 4,5 måneder tænker jeg at begynde på mos og grød, men det har jo lidt lange udsigter før han spiser sig mæt i det.

Sover han for meget generelt? Synes ikke at han har så meget vågentid ift. det du beskriver i din bog, men det er selvfølgelig også forskelligt.

Er der mon andet jeg kan gøre? Jeg er ved at være lidt brugt- han tager ikke flaske og bruger ikke sut, desværre.

De bedste hilsner
M

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

11. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

3. måltid, hvornår?

Kære Helen Tak for dig og din brevkasse og alle dine bøger :) Lillebror...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

Annonce

Viden om børn:

Fødsel

En graviditet varer normalt 40 uger, men naturen er ikke altid sådan, og nogle gange går fødslen igang før, andre gange senere. Føder du mellem uge 37+0 og 41+6 siger man, at du har født til tiden.

Mange kvinder oplever plukveer i graviditeten. Det er sammentræninger af musklerne i livmoderen, og det er måden, at livmoderen forbereder sig til fødslen på. I starten er disse sammetræninger uregelmæssige, men i takt med at fødslen nærmer sig, bliver sammentrækningerne mere...

Læs mere i Babylex

Kosttilskud - børn

Følgende kosttilskud anbefales til børn:

- D-vitamin tilskud gives til alle børn i alder 0-4 år. Der gives 10 mikrogram dagligt. Børn med mørk hud og/eller børn, som går klædt, så kroppen er tildækket om sommeren skal forsætte med D-vitamin gennem hele barndommen/livet.

- Calcium gives til børn, der har mælkeallergi eller til børn, hvor forældrene ikke ønsker at give deres barn mælkeprodukter. Der gives 500 mg dagligt fra 1 års alderen.

- Jerntilskud...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for alle dine gode brugbare svar. Min lille dreng stortrives og jeg nyder ham så uendelig meget.

Jeg må sige dig at du giver gode konkrete råd og i din vejledning kan man mærke din store interesse og enorme faglige ekspertise. Du er en fantastisk sundhedsplejerske og jeg er så glad for at have fundet dig.

Mange hilsner
Pernille, mor til dreng på 6 måneder