1 år og sover ikke igennem

20. oktober 2018

Kategori:
Alder:
12 mdr.

1 år og sover ikke igennem

Kære Helen.

Tusind tak for dine tidligere råd, dem sætter vi stor pris på herhjemme.

Vores udfordring herhjemme går på søvnen endnu en gang. Vi har svært ved at få vores datter på knap et år til at sove uden at hun stort set falder i søvn i vores arme. Hun vil overhovedet ikke falde i søvn i hendes seng selvom hun er mega træt. Hvis vi lægger hende i sengen drejer hun straks om på maven og stiller sig i et A og pludre løs, tilsidst rejser hun sig op i siddende stille og så kan vi lægge hende ned igen hvorefter at mønsteret forsætter indtil vi "giver" op og tager hende op i arme hvor hun stort set med det samme falder i søvn. Hun får altid flaske med ca ...

Annonce

... 350 ml modermælkserstatning og den drikker hun med glæde.

Når hun er faldet i søvn vågner hun flere gange, ved at hun sidder op i sengen men vi kan nemt give hende sutten også sover hun videre. Men midt på natten vil hun ikke sove mere ved mindre at jeg tager hende over i vores seng hvorefter at hun sover igennem hele natten.

Hun spiser og drikker godt i løbet af dagen og er altid glad. Hun startede i vuggestue for ca 1,5 måned siden og trives uden de store problemer.

Hvordan kan vi få hende til at sove i sin egen seng hele natten og putte hende bedre til natten? Vi bader altid en time før og hun er meget aktiv med gåvogn i løbet af dagen.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

Annonce

Viden om børn:

Zoneterapi

Zoneterapi er en alternativ form for behandling, som bruges i flere situationer.

Nogle oplever, at det virker smertelindrende under fødslen, og andre synes, det hjælper, når deres barn græder meget på grund af mavekneb eller lignende.

Zoneterapeuter findes mange steder. Hvis man ønsker at få zoneterapi under sin fødsel, kan man spørge på fødestedet, om en jordemoder kan tilbyde dette. Hvis man ønsker at bruge zoneterapi til sit barn, så skal man selv finde en...

Læs mere i Babylex

Tisser i sengen

Over 13 % af danske børn har problemer med at tisse i sengen. Det svarer til, at tre elever i en almindelig folkeskoleklasse oplever en forstyrret nattesøvn med vådt nattøj og sengetøj.

Man ved at de fleste sengevædere er drenge og at tilstanden ofte er arvelig. Sengevædning er primært fysiologisk betinget og skyldes enten manglende produktion af det hormon, der styrer urinproduktionen eller for lille blære i forhold til barnets alder.

Langt de fleste børn vokser...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en vidunderlig website - du gør virkelig et fantastisk stykke arbejde.

Karina, mor til dreng 5 måneder