Brev:
1 år og sover ikke igennem
20. oktober 2018
Alder:
12 mdr.
1 år og sover ikke igennem
Kære Helen.
Tusind tak for dine tidligere råd, dem sætter vi stor pris på herhjemme.
Vores udfordring herhjemme går på søvnen endnu en gang. Vi har svært ved at få vores datter på knap et år til at sove uden at hun stort set falder i søvn i vores arme. Hun vil overhovedet ikke falde i søvn i hendes seng selvom hun er mega træt. Hvis vi lægger hende i sengen drejer hun straks om på maven og stiller sig i et A og pludre løs, tilsidst rejser hun sig op i siddende stille og så kan vi lægge hende ned igen hvorefter at mønsteret forsætter indtil vi "giver" op og tager hende op i arme hvor hun stort set med det samme falder i søvn. Hun får altid flaske med ca 350 ml modermælkserstatning og den drikker hun med glæde.
Når hun er faldet i søvn vågner hun flere gange, ved at hun sidder op i sengen men vi kan nemt give hende sutten også sover hun videre. Men midt på natten vil hun ikke sove mere ved mindre at jeg tager hende over i vores seng hvorefter at hun sover igennem hele natten.
Hun spiser og drikker godt i løbet af dagen og er altid glad. Hun startede i vuggestue for ca 1,5 måned siden og trives uden de store problemer.
Hvordan kan vi få hende til at sove i sin egen seng hele natten og putte hende bedre til natten? Vi bader altid en time før og hun er meget aktiv med gåvogn i løbet af dagen.
Hilsen