Brev:
Mange opvågninger - del 2
19. oktober 2018
Alder:
2 år, 2 mdr.
Mange opvågninger - del 2
Kære Helen
Vi er fuld gang med at lære lillebror at falde i søvn selv, så vi kan lære ham at sove igennem uden opvågninger. Eller rettere lære ham selv at finde videre i søvnen.
Det går faktisk fint med at lære ham at falde i søvn selv i sengen.
De sidste tre dage er han faldet i søvn selv uden de store protester - vi sidder ved siden af sengen. Den første dag med tæt kontakt, men igår sov han selv med far lige ved siden af sengen (ingen holden i hånd).
Men han vågner fortsat og skriggræder, hvis vi ikke tager ham op og natten. Han kalder i søvne og det er kun fysisk kontakt eller at komme ind til far på sofaen, der hjælper.
Hvad søren skal vi gøre for at give far lidt søvn?
Kan vi forklare storesøster, at I nat er det far, der kommer hvis hun kalder?
Eller skal vi “give fortabt” og lægge en madras ved siden af lillebrors tremmeseng, så vi bedre kan hjælpe ham? Og stadig få sovet lidt selv?
Er det vigtigt, han falder i søvn uden os på værelset?
Vi synes, det er en voldsom overgang fra at falde i søvn i fars arm.
Vi håber meget, du kan hjælpe os lidt videre.
Kærlig hilsen
L